به گزارش ایمنا، پس از قطع ارتباط چندساعته پیامرسانهای داخلی بهعلت قطعی برق در یکی از مراکز اصلی داده، اکنون این اختلال بهطور کامل برطرف شده است.
پیامرسانهای بله، سروش، ایتا و بعضی پلتفرمهای داخلی دیگر از ساعت ۱۸ روز گذشته _دوشنبه یازدهم اردیبهشتماه_ بهعلت قطعشدن برق در یکی از مراکز داده، دچار مشکل شدند و کاربران اتصال خود را به این پیامرسانها از دست دادند.
طبق گفته مدیر روابطعمومی وزارت ارتباطات، این قطعی برق پنج دقیقه بهطول انجامید و بعد از وصل شدن، تیمهای فنی راهاندازی مجدد سرویسها را در دستور کار قرار دادند.
به گفته احسان خرامید، وزیر ارتباطات نیز در محل دیتاسنتر حضور پیدا کرد و از نزدیک بر عملیات فنی تیمهای مستقر نظارت داشت.
از اواخر شب گذشته، بهتدریج پیامرسانها وصل شدند و اکنون بدون مشکل در حال ارائه خدمات به کاربران هستند.
لازم به ذکر است مرکز داده یا دیتاسنتر، تأسیساتی است که خدمات فناوری اطلاعات، تجهیزات ذخیرهسازی، پردازش، انتشار داده، همچنین نرمافزارهای کاربردی را متمرکز میکند و در اختیار شرکتها قرار میدهد.
منبع: فارس
نظر شما