احسان صنعتکار در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، درباره تصویب بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در بودجه شهرداری اصفهان از ایده دانشآموزان سمپاد، اظهار کرد: در پاییز ۱۴۰۱ با هماهنگیهای صورتگرفته با شورای اسلامی شهر اصفهان، مدارس دوره دوم استعدادهای درخشان شهر اصفهان میزبان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بودند. این مجموعه برنامه با عنوان گفتاورد و در راستای کنشگری دانشآموزان سمپادی در عرصه مدیریت شهری بود.
وی با بیان اینکه، علی صالحی، عضو هیئترئیسه و سخنگوی شورای شهر اصفهان با حضور در این مدارس علاوه بر گفتوگوهای چندینساعته درباره نظام مسائل و وضعیت شهری اصفهان، پیرامون ایدههای دانشآموزان در بخش نوجوانانه شهر با دانشآموزان گفتوگو میکرد، افزود: پس از گذشت چندین ماه و جلسات متعدد در شورای اسلامی شهر اصفهان، بیش از یک هزار میلیارد تومان از ایده دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان اصفهان در بخش نوجوانانه شهر در شهرداری اصفهان تصویب شد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و پژوهشگران جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اختصاص ۶۰۰ میلیارد برای حوزه تفریح، تخصیص ردیف ویژه استعدادیابی نوجوانان، تعریف ۱۴ میلیارد رویداد در حوزه گردشگری، تعریف رویدادهای بازی، ورزش و موضوعات فرهنگی ویژه نوجوانان و تصویب ۴۰ میلیارد برای ایجاد دهکده تفریحی و فرهنگی نوجوان از جمله مهمترین ردیف بودجههای که میتوان به آن اشاره کرد.
وی ادامه داد: تصویب بیش از دههزار میلیارد ریال در بودجه شهرداری اصفهان از ایده دانشآموزان سمپاد، بخشی از بودجه ۲۲ هزار میلیاردی شهرداری اصفهان بوده که توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای پروژههای شهری مصوب شده است و همراستا با ایدههایی است که دانش آموزان مدارس سمپاد اصفهان پاییز ۱۴۰۱ در برنامه گفتاورد مطرح کرده بودند.
صنعتکار گفت: بدون شک نسل دانشآموز امروز کشور، آگاه و نسبت به محیط پیرامونی خود حساس و دغدغهمند است، اما باید چنین رویدادها و بسترهایی فراهم تا کنشگری دانشآموزان نمایان شود.
وی اضافه کرد: بخش عمدهای از رسیدگی به مطالبهگری دانشآموز نسل امروز نیازمند گفتوگوهای بیواسطه مسئولان با این قشر است که باید در تمام عرصهها و ساحتها تکثیر شود.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و پژوهشگران جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در نظام تعلیم و تربیت نباید دانشآموز را عنصری منفعل دانست، بلکه برای دانشآموز باید جایگاه کنشگری در نظر گرفته شود، زیرا بخش عمدهای از مسائل چه در حوزه تعلیم و تربیت و چه در سایر حوزهها با مشارکت صحیح دانشآموزان، قابل تصمیمگیری برای رسیدن به راهحلها است.
وی خاطرنشان کرد: امروز برای رسیدن به یک جامعه پویا و باانگیزه نیازمند یک مفاهمه اجتماعی با دانشآموزان هستیم که نیاز است صدا و ایدههای آنها را بشنویم و از خودشان برای حل مسائل اجتماعی کمک بگیریم.
نظر شما