کمبود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار معلم مشکل جدی است / لزوم توجه به سرانه مدارس در بودجه

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس کمبود سرانه و تجهیزات مدارس، فضای ناکافی واحدهای آموزشی، ‌ کمبود معلم همچنین آسیب‌هایی که در دوران دو ساله شیوع کرونا به کیفیت آموزش وارد شد را از مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: لازم است با در نظر گرفتن این موارد در بودجه ۱۴۰۲ مشکلات برای همیشه رفع شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم تعیین ردیف‌هایی در بودجه ۱۴۰۲ برای آموزش و پرورش و فرهنگسازی اظهار کرد: در گذشته بسیاری از افراد به مسائل و مشکلات آموزش و پروش مانند کمبود سرانه و تجهیزات مدارس، فضای ناکافی واحدهای آموزشی و کمبود معلم همچنین آسیب‌هایی که در دوران دو ساله شیوع کرونا به کیفیت آموزش وارد شد، توجهی نمی‌کردند اما با توجه به مسائلی که به‌تازگی اتفاق افتاد، نظر همه افراد به این موضوع جلب شد.

وی مشکلات آموزش و پرورش را یکی از دلایل وقوع حوادث اخیر در کشور دانست و افزود: لازم است که این مشکلات را برای همیشه رفع کنیم بنابراین به‌طور قطع باید در بودجه ۱۴۰۲ این موارد در نظر گرفته شود و برای سرانه مدارس فکر اساسی کنیم، معضل کمبود فضای آموزشی تا اندازه زیادی رفع شود و مشکلات عمرانی در مدارس و کمبود تجهیزات مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات جدی آموزش و پروش را کمبود معلم اعلام کرد و گفت: کمبود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار معلم در مدارس موضوع کوچک و بی‌اهمیتی نیست و برای رفع آن باید ردیف‌های بیشتری برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود زیرا اکنون از معلمان بازنشسته و معاونان مدارس برای تدریس در مدارس استفاده می‌شود و با در نظر گرفتن بودجه کافی برای تربیت معلمان، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه و ارتقای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی ادامه داد: مطالبات فرهنگیان، پاداش بازنشستگان و اجرای کامل رتبه‌بندی از دیگر مطالبات فرهنگیان است که برای اجرای آن باید فکر اساسی شود.

کد خبر 634448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.