برگزاری آیین رونمایی ۳ سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران

آیین رونمایی از سامانه‌های «ایثارمن»، «سفرهای استانی» و «درخواست بازنشستگی» با حضور معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، طاهر موهبتی با اشاره به ضرورت توجه به رویکرد ارائه خدمات به صورت الکترونیکی اظهار کرد: یکی از رویکردهای امروز حاکمیت این است که به سرعت به سمت الکترونیکی‌شدن خدمات حرکت کنیم، البته این امر تاکنون با نواقصی روبه‌رو بوده که منجر به عملیاتی شدن آن نشده است که رفع این مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی‌شدن ارائه خدمات، سلامت اداری محقق می‌شود، تأکید کرد: این روند می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را برای تصمیم‌گیران کشور تولید کند که با تولید آن رفتارها، تصمیمات و سیاست‌ها تغییر خواهد یافت. همان‌طورکه سال‌ها در کشور به دنبال تحقق این موضوع بودیم، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بحثی فراتر از الکترونیکی‌شدن یعنی هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادند که باید تسریع شود، زیرا زمان زیادی نداریم و کارها باید با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در مجموعه‌های استانی هم باید به سمتی حرکت کنیم که اقدامات و خدمات الکترونیکی شوند و دیگر جانباز و ایثارگری نباشد که برای ارائه خدمات نیاز به مراجعه حضوری به مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشد.

کورش محمدحسینی، مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن معرفی این سامانه‌ها گفت: دو سامانه و یک خدمت جدید به ایثارگران محترم رونمایی شد که اولین آن سامانه ایثار من یا همان پنجره خدمات الکترونیک جدید بنیاد است که در راستای دستورالعمل‌ها و اهدافی است که دولت دنبال می‌کند؛ این سامانه تحت عنوان «پنجره ملی ایران من» واجد تمامی سرویس‌هایی است که تاکنون در اختیار جامعه هدف قرار گرفته‌اند و به علاوه سرویس‌ها و خدمات جدید هم در حال پیاده‌سازی روی این سامانه هستند و به تدریج تمام خدماتی که ایجاد می‌کنیم به صورت الکترونیکی بر روی این سامانه در اختیار ایثارگران محترم قرار می‌گیرد.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد در خصوص سامانه سفرهای استانی نیز افزود: این سامانه جهت مکانیزه کردن درخواست‌هایی است که در سفرهای استانی که ریاست عالی بنیاد به استان‌ها می‌روند و نامه‌هایی به صورت دستی و کاغذی به ایشان داده می‌شود که با کمک این سامانه، روند به صورت الکترونیکی خواهد بود و ثبت، ضبط و پیگیری آن‌ها بهتر، دقیق‌تر و سریع‌تر از گذشته صورت می‌گیرد. این سامانه از دقت بالایی برخوردار است و گزارش‌گیری دقیقی هم از روند رسیدگی به درخواست‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی بنیاد خواهیم داشت.

محمدحسینی با بیان این مطلب که یک خدمت جدید هم در این مراسم رونمایی شد، خاطرنشان کرد: البته این سامانه حدود سه هفته است که به صورت آزمایشی فعال است و در آن ثبت درخواست بازنشستگی جانبازان طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که امسال ابلاغ شده و بخشی از جانبازان ما مشمول بازنشستگی قرار گرفته‌اند، صورت می‌گیرد و هدف از راه‌اندازی این سامانه این است که ایثارگران با تمایل خودشان درخواست بازنشستگی داده و از مزایای مربوط به این موضوع بهره‌مند شوند، همچنین این سامانه قواعد و ضوابط متعددی را برای درخواست‌کننده بررسی کرده که اگر مشمول آن باشند به آنها اجازه بازنشستگی داده می‌شود.

در این مراسم محمدحسن علی‌نقیان‌افجه‌ای، مدیرکل مراجعات و پاسخ‌گویی به ایثارگران نیز توضیحاتی درخصوص سامانه سفرهای استانی ارائه کرد و گفت: هوشمندسازی یکی از برنامه‌های مورد تأکید دولت است و لزوم یکپارچه‌سازی اطلاعات سفرهای استانی و خروجی آن‌ها با توجه به برنامه‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفرها نتایج مطلوبی ازجمله صرفه‌جویی در وقت و هزینه، اخذ گزارش‌های مدیریتی متنوع در زمان کوتاه، همچنین دسترسی به سوابق درخواست‌های مراجعه‌کنندگان و پاسخ‌هایی که داده شده به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه در فرآیند تکمیل سامانه دیدار ایجاد شده است و در آینده نزدیک سامانه نامه‌ها و تلفن نیز اضافه خواهد شد و درخواست‌ها و پاسخ‌ها به صورت یکپارچه و یک‌جا قابل رؤیت خواهد بود که برای ارائه پاسخ‌های هماهنگ و اخذ تصمیمات مدیریتی به لحاظ شناخت مشکلات ایثارگران دارای اهمیت است.

کد خبر 617609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.