به گزارش مرکز ارتباطات رسانهای انتخاب الکترونیک، محسن شکراللهی، مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی بازدیدی یک روزه از خطوط تولید و بخشهای مختلف زنجیره ارزش در بزرگترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی ایران بازدید کرد.
شکراللهی در حاشیه بازدید از خطوط تولید محصولات لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با حضور در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی ایران وارد نسل چهارم صنعت و طراحی پایه محصولات بر مبنای نیاز روز در OBM شده است و امروز میتوانیم این نوید رو به مردم عزیز بدهیم که قطعاً تا سه سال دیگر شاهد سطوح توسعه یافتهای از فناوریها و تکنولوژیهای جدید در این صنعت استراتژیک خواهیم بود.
مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سختکوشی مهندسان و جوانان ایرانی در بزرگترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی ایران ستودنی است، تصریح کرد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک موفق به اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۴ هزار نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای بیش از ۱۵۰ هزار جوان و متخصص ایرانی در کشور شده است.
شکراللهی اضافه کرد: بیش از ۲۰ واحد مجهز تولیدی در مجموعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک مشغول به فعالیت هستند و بر مبنای طرحهای توسعهای این گروه صنعتی، هشت واحد تولیدی دیگر نیز در دست راهاندازی و بهرهبرداری به منظور افزایش کمی و کیفی تولید و حفظ مقیاس اقتصادی به این مجموعه اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید دو میلیون دستگاه محصول لوازم خانگی در سال بر مبنای یک سرمایهگذاری بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومانی راهاندازی شده و ۱۱ هزار میلیارد تومان هم در طرحهای توسعهای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، سرمایهگذاری شده است.
مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرمایهگذاری بیش از ۲۰ میلیون یورویی انتخاب الکترونیک در زمینه طرح توسعه تولید محصولات ظرفشویی به منظور تامین بیشتر نیاز بازار، خاطرنشان کرد: امسال در مجموعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک شاهد شکسته شدن رکورد تولید و تحویل محصولات بودیم و افزایش سه میلیون یورویی میزان صادرات این مجموعه نیز نشاندهنده رشد محسوسی در این زمینه است.
شکراللهی افزود: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک موفق به طراحی و پیادهسازی زنجیره ارزش استراتژیک در صنعت لوازم خانگی از حلقه تامین مواد اولیه و تولید قطعات تا تولید محصول نهایی و راهاندازی شبکههای اختصاصی فروش، لجستیک و خدمات پس از فروش شده است.
وی یادآور شد: دولت کنونی قصد دارد تا برای بخش خصوصی و بنگاههای اقتصادی فعال در این بخش، بازار سازی کرده و حرکت صنایع در مسیر تامین هرچه بیشتر نیاز داخل و توسعه صادرات، تسهیل کند.
مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی زنجیره ارزش، بومیسازی دانش طراحی و استفاده از فناوریهای روز دنیا در محصولات، سه اولویت مهم برای صنعت لوازم خانگی است، تصریح کرد: طراحی و پیادهسازی سیستم هوشمند رضایت مشتری در برند اسنوا یکی از نمونه اقدامات تحولی و توسعهای در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک است که میتوان بهرهبرداری از آن را تحت عنوان یک سیستم شاخص در این زمینه در وزارت صمت، سیاستگذاری کرد.
نظر شما