به گزارش ایمنا، مهدی صادقی نیارکی امروز (پنجشنبه) اظهار کرد: سیاست وزارت صنعت تقویت برندهای ملی، افزایش عمق ساخت داخل تولیدات داخلی و تولید محصولات صادرات محور است.
وی افزود: با توجه به هماهنگیهای به عمل آمده با مجلس و دیگر ارگانها، همچنین مطابق سیاستهای کلان کشوری و سیاستهای وزارت صنعت، بازگشت بدون جبران مافات برندهای مطرح خارجی به کشور بسیار بعید است.
معاون وزیر صمت ادامه داد: به طور حتم برندهایی که به دنبال بازگشت به بازار ایران هستند باید سرمایهگذاری مستقیم را در دستور کار خود قرار داده و رضایت شرکای ایرانی خود را جلب کنند، درین غیر این صورت ما مخالف بازگشتشان بوده و به طور حتم از برندهای ملی خودمان حمایت میکنیم.
صادقی نیارکی یادآور شد: سال ۹۷ با خروج دو شرکت بزرگ کرهای یعنی ال. جی و سامسونگ از ایران، سال سختی برای شرکتهای داخلی شأن رقم خورد، اما سال ۹۸ شرکتها به این فکر افتادند که با استفاده از امکانات داخلی و سرمایهگذاری روی نوآوری، پلتفرم و برندهای خود اقدام کنند.
وی اظهار کرد: به طور حتم در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وضعیت بهتری را در صنعت لوازم خانگی شاهد خواهیم بود و بازار داخل تأمین شده و حتی شرکتها باید به فکر توسعه صادرات باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز مجموعه اقدامها در وزارتخانه به گونهای است که بخش عمده مواد اولیه داخلی مورد نیاز از جمله فولاد، مس، آلومینیوم، مواد پتروشیمی و پلیمرها در داخل تأمین میشود و فقط در برخی موارد از جمله تأمین ورق سرد کمبودهایی وجود دارد.
صادقی نیارکی اضافه کرد: با تعریف یک پروژه سه میلیون تنی تولید ورق سرد که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته و همچنین طرحهای دیگری در حوزه پلیمر و پتروشیمی، به زودی در تأمین این اقلام نیز خودکفا شده و حتی مازاد آن را به خارج صادر خواهیم کرد.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بحث عرضه اختصاصی برخی مواد اولیه برای صنایع لوازم خانگی و خودرو کمک کرده تا با قیمتهای پایه و بدون رقابت بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را دریافت کنند.
صادقی نیارکی، همچنین به مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت اشاره کرد که روشهای تأمین ارز متنوعی را برای واحدها پیش بینی کرده تا راحت تر بتوانند به استفاده از ارز مورد نیاز خود بپردازند.
منبع: ایرنا
نظر شما