به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، محسن حاجی میرزایی، ضمن قدردانی از مدیران و معلمان که با تمامی سختیها و دشواریها، فعالیت بسیار خوبی در استمرار جریان آموزشی داشتند، اظهار کرد: تجربهای که در سال جاری کسب کردیم، تجربه خاص و بینظیری بود که با نظارت و خلاقیت مدیران، این امر به بهترین نحو انجام شد.
وی در ادامه گفت: سال جدید هرچند دارای سختی و دشواریهایی بود اما ازنظر من سالی همراه با پدیدهها، الهامها و مسیرهای کشف نشدهای بود که میتوان در سالهای آینده از آن وام گرفت و قویتر شد.
وزیر آموزشوپرورش استان در ادامه رویدادهای تلخ و شیرین را به آیینهای تشبیه و اظهار کرد: کرونا آینهای در مقابل نظام آموزشی بود تا خود را در این شرایط بسنجد، زیرا در این مسیر، بهتر دیده شدن، برطرف کردن نقاط ضعف و قویتر شدن، دستاورد آن است.
حاجی میرزایی ادامه داد: نقش مدیر مدرسه در شرایط کنونی، یک نقش بسیار مهم و اساسی است، زیرا مدیران در این شرایط، مأموریت دارند تا هرچند بدون ابزارهای قبلی و محدودتر، اما با ایدههای خلاقانه این مسیر را به نحو احسن دنبال کنند.
وی افزود: مدیران باید راههای دیگر برای آموزش بهتر، پیدا کنند، زیرا در این بحرانها است که هنرنمایی، خلاقیت و توانمندی مدیران مشخص میشود و معتقدم رویدادها، کلاس آموزش هستند.
وزیر آموزشوپرورش در ادامه با بیان این که اولویت ما اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشوپرورش است، افزود: مدیران و معلمان هریک باید در راستای پیشبرد سند تحول فعالیت کنند.
وزیر آموزشوپرورش در پایان از تعیین تکلیف ۱۰۰ هزار ردیف استخدامی در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین ما تلاش کردیم تا لایحه رتبهبندی معلمان را ارتقا دهیم تا هر یک از معلمان، نسبت به صلاحیتها و توانمندیهایشان در جایگاه مرتبه خود قرار گیرند.
نظر شما