ایران‌خودرو دنا پلاس + معرفی، مقایسه، مشخصات و قیمت دنا پلاس توربو و اتوماتیک

دنا پلاس ایران خودرو سدان نسبتا جدیدی است که در انواع دنا پلاس معمولی، دنا پلاس توربو شارژ دنده ای، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک تولید می‌شود و قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب و شرایط فروش آن باعث نظرات متفاوت مصرف کنندگان شده است.

به گزارش ایمنا، ایران‌خودرو برای جبران رضایت مشتریانش پس از دو سال از عرضه دنا، فیس لیفت این دنا را با نام دنا پلاس در سال ۹۵ رونمایی کرد و در سال ۹۶ به تولید انبوه رساند.

انواع دنا پلاس

دنا پلاس در چهار نوع: ایران خودرو دنا پلاس (معمولی)، ایران خودرو دنا پلاس توربو دنده‌ای، ایران خودرو دنا پلاس اتوماتیک، دنا پلاس هیبریدی معرفی شده است.

ایران‌خودرو دنا پلاس + معرفی، مقایسه، مشخصات و قیمت دنا پلاس توربو و اتوماتیک

مشخصات فنی دنا پلاس

مشخصات فنی بدنه دنا پلاس در یک نگاه

کلاس بدنه

سدان

کلاس اتومبیل

C Segment

وزن

۱۲۵۸ کیلوگرم

تعداد فضای سرنشینان

۵

ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو

۱۸۵/۶۵R۱۵

ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب

۱۸۵/۶۵R۱۵

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مشابه خودروی دنا است. دنا پلاس از موتور EF۷ بهره می‌برد. موتور دنا پلاس حجم ۱۶۴۶ سی‌سی (۱۷۰۰ سی‌سی اسمی)، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۳ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید.

مشخصات فنی موتور دنا پلاس در یک نگاه

حجم موتور

۱۶۴۶ سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ‌ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)

۱۱۳ (۶۰۰۰ دور در دقیقه)

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۱۵۵ (۴۵۰۰ دور در دقیقه)

توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)

۶۸.۶۵ اسب بخار بر لیتر

ظرفیت باک

۶۰ لیتر بنزین

روغن مناسب برای خودرو

۱۰w۴۰ SL

روغن مناسب برای خودرو ۲

۱۰w۴۰ SM

دنا پلاس همانند دنا از گیربکس دنده‌ای بهره مند است و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده نیز مثل اکثر اتومبیل‌ها در کنسول میانی قرار دارد. نوع سیستم ترمز دنا پلاس ABS و EBD است و هر دو ترمز عقب و جلو از نوع دیسکی هستند.

مشخصات جعبه دنده دنا پلاس در یک نگاه

نوع جعبه دنده

دنده دستی

تعداد دنده (جلو)

۵

محل قرار گیری اهرم تعویض دنده

کنسول میانی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

ایران‌خودرو دنا پلاس + معرفی، مقایسه، مشخصات و قیمت دنا پلاس توربو و اتوماتیک

سیستم ترمز دنا پلاس در یک نگاه

نوع سیستم ترمز

ترمز ضد قفل ABS و EBD

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

ترمز جلو دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

ترمز عقب دیسکی

ایران‌خودرو دنا پلاس + معرفی، مقایسه، مشخصات و قیمت دنا پلاس توربو و اتوماتیک

دنا پلاس برای تعلیق جلو از مک فروسن استفاده می‌کند و در تعلیق عقب از اکسل نیمه صلب بهره‌مند است.

سیستم تعلیق و فرمان دنا پلاس در یک نگاه

تعلیق جلو

مک فروسن

تعلیق عقب

اکسل نیمه صلب

نوع سیستم فرمان

قدرت کمکی هیدرولیکی

حداکثر سرعت دنا پلاس ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد دنا پلاس به ۱۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت دنا جاده‌ای دنا پلاس ۶ و ۵ دهم لیتر و مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

عملکرد دنا پلاس در یک نگاه

حداکثر سرعت

۱۸۹ کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه)

۱۳.۵ ثانیه

مصرف سوخت جاده ایی

۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

ایران‌خودرو دنا پلاس + معرفی، مقایسه، مشخصات و قیمت دنا پلاس توربو و اتوماتیک

گارانتی دنا پلاس

محدوده گارانتی

۲ سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر

دناپلاس به نوعی نسخه فول آپشن دنا است؛ وجود امکاناتی مثل دی‌لایت، چهار کیسه هوا، چراغ‌های نئون و سانروف (البته باید اضافه کرد که سانروف نیز به طور کامل از امکانات دناپلاس حذف شده و شما تنها در مدل‌های قبل از سال ۹۷ شاهد این آپشن خواهید بود) امکانات امیدوار کننده‌ای بودند که پیش‌تر آن‌ها را در هیچ یک از خودروهای ملقب به ملی ندیده بودیم.

آپشن‌هایی مثل دوربین عقب، کروز کنترل، مانیتور بزرگ و روکش چرمی فرمان نیز از جمله تجهیزات رفاهی اضافه شده به دنا پلاس نسبت به دنا هستند. داخل دنا پلاس با رنگ قرمز به کار رفته در کابین، کسالت همیشگی محصولات قبلی ایران‌خودرو را از یاد می‌برد.

امکانات رفاهی و آپشن های دنا پلاس

کیسه‌های هوا (نوع و تعداد)

۴ عدد (راننده و سرنشین و جانبی)

سیستم‌های امنیتی و حفاظتی

سیستم کنترل بخار بنزین، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز

سیستم صندلی‌های جلو

جابجایی‌های صندلی راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (۸ حرکته)، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه

سیستم صندلی‌های عقب

امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب

سیستم آئینه‌ها

طرح جدید آینه‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد

سیستم شیشه‌ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)

سیستم‌های سقف

سانروف دو حالته

سیستم روشنایی جلو

چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین

سیستم‌های کمک رانندگی

دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)

دنا پلاس توربو

پس از دنا و دنا پلاس مدیران ایران خودرو اینبار دست به تغییراتی در بخش فنی زدند و در دی ماه ۹۶ نخستین دنا پلاس توربو را به خریداران تحویل دادند.

دنا پلاس توربو از لحاظ ظاهری، تفاوت زیادی با دنا پلاس نداشته و شرکت ایران‌خودرو تنها به افزودن یک نوار LED در چراغ‌های جلو و تغییر طرح و سایز رینگ‌های خودرو بسنده کرده است.

داخل دنا پلاس توربو، تغییرات اندکی به چشم می‌خورد که نسبت به تغییرات اعمال‌شده در بخش خارجی دنا پلاس توربو تا حدودی امیدوارکننده است؛ غربیلک فرمان دنا پلاس توربو به رویه چرم با دوخت قرمز مجهز شده‌است و این رنگ قرمز در بخش‌هایی همچون زیر پایی و گردگیر دسته‌دنده نیز مشاهده می‌شود.

داشبورد دنا پلاس توربو همچون دیگر محصولات ایران خودرو، از پلاستیک خشک ساخته‌شده است که چندان جالب به نظر نمی‌رسد.
نقطه عطف دنا پلاس توربو نسبت به دنا پلاس، پیشرانه توربوشارژی است که درون سینه تپنده دنا پلاس توربو قرار داده شده است. پیشرانه دنا پلاس توربو در واقع همان موتور EF۷ است که در محصولاتی مثل سمند LX، دنا معمولی و دناپلاس نیز مورد استفاده قرار گرفته بود اما اکنون سعی شده از طریق اضافه کردن توربوشارژ و اینتر کولر به پیشرانه EF۷، راندمان و قدرت بیشتری برای آن فراهم شود.

پیشرانه دنا پلاس توربو که با کد EF۷ TC شناخته می‌شود پیش‌تر در سورن توربو نیز به‌کاررفته بود، اما مشکلات فنی زیادی در آن وجود داشت که پس از مدت کوتاهی خریداران سورن را دچار دردسرهای فراوانی کرد، به همین دلیل مهندسین ایران‌خودرو توانستند با تغییر برنامه‌های ECU و افزایش توان اینترکولر نصب‌شده بر روی این خودرو باعث افزایش بازدهی و کاهش خرابی‌های این پیشرانه نسبت به گذشته شوند.

متأسفانه دنا پلاس توربو ازلحاظ سیستم تعلیق هیچ تفاوتی با دنا یا سمند نداشته و در این بخش هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد. دنا پلاس توربو به لطف تغییرات ایجادشده در ضریب دنده‌ها و همچنین با بهره‌گیری از سامانه توربوشارژ استفاده شده در آن، برای رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر به حدود ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز دارد که درواقع نسبت به دنا پلاس در حدود ۳ ثانیه سریع‌تر شده است.

ایران‌خودرو دنا پلاس + معرفی، مقایسه، مشخصات و قیمت دنا پلاس توربو و اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک اسپرت

دنا پلاس توربو اتوماتیک اسپرت به پیشرانه TC۷ پلاس مجهز شده و قدرت ۱۶۰٫۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را در اختیار دارد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک اسپرت در بحث ظاهری دارای رینگ‌های جدیدی است و کابین دنا پلاس اتوماتیک اسپرت نیز مانند نسخه دنا پلاس دنده‌ای اسپرت با تغییراتی همراه شده است.

جدول مقایسه انواع دنا پلاس

جدول مقایسه انواع دنا پلاس

دنا پلاس

دنا پلاس توربو دنده‌ای

دنا پلاس توربو اتوماتیک

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده

ایران

ایران

ایران

شرکت گارانتی / خدمات دهنده

ایساکو

ایساکو

ایران خودرو

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه

سدان

سدان

سدان

کلاس اتومبیل

C Segment

C Segment

C Segment

ابعاد

وزن

۱۲۵۸ کیلوگرم

۱۲۶۲ کیلوگرم

۱۳۷۵ کیلوگرم

تعداد فضای سرنشینان

۵

۵

۵

ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو

۱۸۵/۶۵R۱۵

۲۰۵/R۱۶

۲۰۵/R۱۶

ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب

۱۸۵/۶۵R۱۵

۲۰۵/۵۵R۱۶

۲۰۵/۵۵R۱۶

مشخصات فنی موتور

حجم موتور

۱۶۴۶ سی سی

۱۶۵۰ سی سی

۱۶۴۵ سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزینی دارای توربو

بنزینی دارای توربو

تعداد سیلندرها

۴

۴

۴

تعداد سوپاپ‌ها

۱۶

۱۶

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

خطی مستقیم

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

موتور جلو

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک بنزین

۶۰ لیتر بنزین

۶۰ لیتر بنزین

۶۰ لیتر بنزین

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)

۱۱۳ (۶۰۰۰ دور در دقیقه)

۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۱۵۵(۴۵۰۰ دور در دقیقه)

۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ - ۴۸۰۰ دور در دقیقه

۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ - ۴۸۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)

۶۸.۶۵ اسب بخار بر لیتر

۹۰.۹ اسب بخار بر لیتر

۹۰.۹ اسب بخار بر لیتر

ظرفیت باک

۶۰ لیتر بنزین

۶۰ لیتر بنزین

۶۰ لیتر بنزین

مشخصات گیربکس

نوع جعبه دنده

دنده دستی

دنده دستی

اتوماتیک تیپ ترونیک

تعداد دنده (جلو)

۵

۵

۶

محل قرار گیری اهرم تعویض دنده

کنسول میانی

کنسول میانی

کنسول میانی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمز

نوع سیستم ترمز

ترمز ضد قفل ABS و EBD،

سیستم ترمز ABS + EBD

ترمز ضد قفل ABS و EBD

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

ترمز جلو دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

ترمز عقب دیسکی

دیسکی

دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

تعلیق جلو

مک فروسن

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

اکسل نیمه صلب

اکسل نیمه صلب

اکسل نیمه صلب

نوع سیستم فرمان

قدرت کمکی هیدرولیکی

قدرت کمکی هیدرولیکی

قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت

۱۸۹ کیلومتر بر ساعت

۲۰۵ کیلومتر بر ساعت

۲۰۵ کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه)

۱۳.۵ ثانیه

۱۰ ثانیه

۱۰ ثانیه

مصرف سوخت شهری (بنزین)

مصرف سوخت جاده ایی (بنزین)

۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۷.۹۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۸.۱۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

یورو ۴

یورو ۴

گارانتی

محدوده گارانتی

۲ سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر

۲ سال

-

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه‌های هوا (نوع و تعداد)

۴ عدد (راننده و سرنشین و جانبی)

۲ عدد (راننده و سرنشین)

۲ عدد (راننده و سرنشین جلو)

سیستم‌های امنیتی و حفاظتی

سیستم کنترل بخار بنزین، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز

سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) - قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع

سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز - قفل مرکزی با ریموت

سیستم فرمان و هدایت پذیری

هیدرولیک

دارای فرمان برقی

نوع غربیلک

فرمان تلسکوپی، مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل

فرمان تلسکوپی - روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل

سیستم‌های تهویه مطبوع

سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب

سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب - نمایشگر دمای محیط

سیستم صوتی و تصویری

۶ عدد (بلندگوی جلو - عقب و توئیتر در ردیف جلو)

۶ عدد (بلندگوی جلو - عقب و توئیتر در ردیف جلو)

سیستم‌های مولتی مدیا

دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل

دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی ۷ اینچی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل، دراری پورت USB

سیستم صندلی‌های جلو

جابجایی‌های صندلی راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (۸ حرکته)، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه

جابجایی‌های صندلی راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (۸ حرکته) - پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه

دارای روکش چرم و پارچه - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع - جابجایی‌های صندلی راننده در ۸ جهت (۶ جهت برقی و ۲ جهت دستی) و سرنشین جلو (۴ جهت برقی و ۲ جهت دستی) - پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه _ دارای زیر آرنجی - چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن

سیستم صندلی‌های عقب

امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix)

امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix) - دسترسی به صندوق عقب از داخل - زیر آرنجی

دارای روکش چرم و پارچه - امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix) - دسترسی به صندوق عقب از داخل - زیر آرنجی

سیستم آئینه‌ها

طرح جدید آینه‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد

آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک

آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده برقی - آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد

سیستم شیشه‌ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)

تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی - شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV)

تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، دارای پاور ویندوز و آنتی ترپ، دارای گرمکن شیشه عقب، شیشه‌های عقب دودی

سیستم‌های سقف

سانروف دو حالته

سان روف

سان روف ۲ حالته

سیستم روشنایی جلو

چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین

دارای طرح نئون و چراغ روز (Day Light) - چراغ مه شکن جلو - تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل

چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ روز (Day Light) - امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ از داخل کابین - دارای مه شکن جلو - سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک

سیستم روشنایی عقب

----

چراغ مه شکن عقب - چراغ خطر نئون

چراغ مه شکن عقب - چراغ خطر نئون

سنسورهای پیش فعال

-----

هشداردهنده موانع عقب

هشداردهنده موانع عقب، سیستم پایش فشار بادها TPMS

سیستم‌های کمک رانندگی

دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)،

دوربین دید عقب - کروز کنترل

دوربین دید عقب - کروز کنترل -

قیمت دنا پلاس ایران‌خودرو

قیمت ایران خودرو دنا پلاس در آخرین طرح پیش فروش ایران خودرو ۱ میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۷۶ ریال عرضه شده است.

قیمت دنا پلاس توربو دنده‌ای ایران خودرو

قیمت ایران خودرو دنا پلاس توربو دنده‌ای در آخرین طرح پیش فروش ایران خودرو ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۷۴۸ ریال عرضه شده است.

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو

قیمت ایران خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک در آخرین طرح پیش فروش ایران خودرو ۳ میلیارد و ۷۰۸ میلیون و ۱۱ هزار و ۷۸۲ ریال عرضه شده است.

کد خبر 482572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    34 47
    دنا پلاس توربو دنده ای و اتومات ارزش خرید ندارند
    • ژیلا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      28 6
      بسیار ماشین ترم و راحتی هست و ارزش خرید داره
  • افضل حاجی زاده IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    17 1
    سلام .با تبریک سال نو .تقاضا دارم همین گزارش را درخصوص هایما اس ۷ پلاس هم ارائه بفرمایید.
  • محمد جواد IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    32 11
    دنا زیبایی خیلی زیادی داره و تا حدودی مثل ماشین های هم قیمت خودش هست منتها کیفیتش پاین هست که اینم قابل حل هست
    • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
      28 21
      عزیزمن دناهمون سمنده گنجشکو رنگ کردن جای قناری میفروشن مهمترین اجزای یک خودروسیستم تعلیق جلووعقب .موتور.شاسی.میباشدکه درخودروهای ایران خودروسمند دنا.پارس وغیره یکی میباشدکه همگی تکنولوژی صدسال پیشه
    • چینی سوار IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      14 3
      پس ۲۰۷ همون ۲۰۶ هست پارس همون ۴۰۵ هست، حالا اختلاف دنا پلاس با سمند چقدره ، ۲۰۷ با ۲۰۶ چقدر
  • یاسین IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    20 15
    اخه از کجا میشه حتی ۱۰۰ملیون واسه ماشین تهیه کرد.واسه پولدارها خوبه نه کارگران شرکتی.اگر دولت ایران میخواهد به قشر کارکنان شرکتی کمک بکنه به هر کدملی.هرکارگر شرکتی.یا روز مزد .یک امتیاز خودرو دنا توربو پلاس بدهد.از هر کارگر یا پرسنل شرکتی ۲۰ملیون پیش پرداخت.وماهیانه ۷۰۰هزار تا یک ملیون اقساط بدهد.تا دین ایرانی بودن از گردن دولت برهاند وهر ۱۴ملیون کارگر بدانند که دولت ایران تبعیض ندارد.اول به کارگر قشر ضعیف.خودرو دنا پلاس میدهد بعد به نماینده گان مجلس.که این گفته در ایران عملی نخواهد شد .قشرضعیف.ضعیف است
  • تقی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    13 24
    بدنه اکسل و جلو بندی و شاسی همون سمنده.ارزش این ماشین ۱۰۰ تومن هم نیست.الکی نخرین.گول نخوررین.زانویی برف پاکن بعد ۲۰ ساعت کرکرد بیرون میزنه.اتاق به صدا میافته.جلو بندی ضعیفه.پوسیدگی رکابها بعد دو سال رخ میده تو شمال.نخرین نخرین نخرین
  • Taha IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    15 6
    فقط معرفی کنید ها آخه پول نداریم نون بخریم ماشین پیشکشتون
  • Jlil IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 19
    اگر3ملیارد پول باشه می گذاری تو بانک ماهی 54میلیون سود می گیری یک ماشین 400الی500 مسگری برای سوار شدن بسپار بانک یک ساله ببین چند سود می گیری مجبوری تو جاده های ایرانی چه بافرقون چه الگانس والا
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    16 9
    گفته ۳۷۰ ملیون،نه ۳ میلیارد.تو که قیمت ماشینها رو نمیدونی برای چی نظر میدی؟
    • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      7 0
      جناب مهندس قیمتی که اونجا نوشته به ریال نوشته شده ممنون میشم از این به بعد محتوای سایت رو شما که سرشار از اطلاعات هستید نشر بدید
  • دانش IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    6 19
    اصلا قیافه نداره حیف پول
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    11 5
    حکایت سمند و سورن و دنا همون حکایت پراید و تیبا و ساینا ست اصل تکنولوژی خودرو شاسی و موتور هست که ماشینای ایرانی همشون تکنولوژی قدیم هست.
  • باربد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    18 2
    ما یک دنا پلاس میخواهیم
  • ۴۶۸۹۵۸۸۰۲۳ IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    8 2
    نظری ندارم
  • حکایت IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    2 22
    الاغ رنگ کردن جای اسب بفروشن ، آخه به جای این کارا همون سمند بخریم بهتره دیگه این چه معمایی بود .
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    22 2
    بهترین ماشین تو رنج خودش با موتور ۱۵۰ اسب ، چهار ایربگ ، سانروف، صندلی ۸جهته برقی، کروز کنترل ، مانیتور ، جی پی اس ، بازار دست دو ، خدمات ایران‌خودرو، خواستم مزدا ۳ بگیرم دیدم دست دوم یکی دیگرو بگیرم قیمت لوازمش فوق العاده بالا سه چهار سال دیگه هم دورش تمومه