به گزارش ایمنا فرمانداری تهران امکان ثبت نام اینترنتی اخذ مجوز تردد بین شهری را برای شهروندان فراهم کرده است.
مجوز تردد بین شهری
شیوع کرونا باعث ایجاد محدودیتهایی از جمله محدودیت سفر و تردد بین شهری با وسایل نقلیه شخصی شده است، افرادی که ناچار به مسافرت بین شهری هستند با دریافت مجوز سفر خود را انجام میدهند تا جریمه نشوند.
اخذ مجوز تردد بین شهری
فرمانداری تهران مسئول صدور مجوز تردد بین شهری در تهران است، پیشتر این مجوز به صورت حضوری دریافت میشد ولی اکنون برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری اجتماعی صدور این مجوز به صورت آنلاین انجام میشود.
سایت صدور مجوز تردد بین شهری
شهروندان تهرانی میتوانند از روز ۱۶ دی ماه جهت تردد بین شهری به سامانه صدور مجوز به نشانی https://moi.ir/taradod مراجعه و ثبت نام کنند. درخواست تردد، با مستندات ارائه شده توسط کارشناسان فرمانداری تهران بررسی (تأیید یا عدم تأیید) در سامانه مربوطه قسمت پیگیری درخواست قابل مشاهده است که در مدت حداقل ۲۴ ساعت به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
مدارک دریافت مجوز تردد بین شهری
افرادی که محل کار یا محل اسکان آنها در دو شهرستان مختلف است، جهت اخذ برگه تردد به مدارک زیر نیاز دارند:
- تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو
- تصویر سند مالکیت خانه یا اجاره نامه
- تصویر گواهی محل کار (مثل صفحه اول دفترچه بیمه، کارت شناسایی محل کار یا معرفینامه با مهر محل کار)
- تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز
افرادی که به دلایل پزشکی و درمانی میبایست در موعد مقرر به مراکز درمانی مراجعه کنند، مدارک زیر را در سامانه بارگذاری کنند:
- تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو
- تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز
- مدارک پزشکی و درمانی دال بر الزام حضور بیمار در این شهر
نکته:تصویر تمامی مدارک ارسالی باید با فرمت .jpg و حجم آن حداکثر ۵ مگابایت باشد.
نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری
پس از مراجعه به درگاه اینترنتی دریافت مجوز تردد بین شهری با آدرس https://moi.ir/taradod با صفحه ورود مواجه میشوید:
چنانچه پیشتر در پورتال وزارت کشور (میز خدمت و تحریریه) نام نویسی کردهاید، باید از همان نام کاربری و کلمه عبور استفاده کنید در غیر این صورت با انتخاب گزینه «اینجا» (مطابق عکس) ثبت نام کنید
برای ثبت نام اطلاعات اولیه از جمله شماره ملی، رمز ورود، تلفن همراه، نام و دیگر مشخصات را بنویسید.
پس از ورود به حساب کاربری با صفحه اطلاعات اولیه مواجه میشوید، در این صفحه با انتخاب «درخواست جدید» درخواست مجوز تردد میکنید و درخواستهای قبلی نیز قابل مشاهده است
پس از انتخاب گزینه درخواست جدید اطلاعات خود از جمله پلاک، نوع خودرو و نام صاحب خودرو را وارد کرده و سپس تصویر سند خودرو و سند منزل یا اجاره نامه آن را بارگذاری میکنید
سپس هدف از انتخاب سفر را با انتخاب گزینه درمانی، کاری یا غیره مشخص میکنید، توضیحات مرتبط با سفر را نوشته و تصیر مدارک پزشکی یا کاری خود را آپلود میکنید.
پس از تعیین مبدا، مقصد و تاریخ رفت و برگشت کد امنیتی را وارد کرده و گزینه تأیید را انتخاب کنید.
متقاضی پس از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز، کد رهگیری را از طریق سامانه و همچنین پیامک دریافت میکند، اطلاعات بارگذاری شده از سوی فرمانداری بررسی و تأیید میشود. پیامک تأیید نهایی نیز برای متقاضیان ارسال خواهد شد. همچنین از طریق پروفایل شخصی خود در بخش پیگیری در خواست میتوانید از وضعیت درخواست مطلع شوید.
پس از دریافت پیامک تأیید نهایی، متقاضی باید تاییدیه مجوز تردد را به صورت الکترونیکی در بخش پیگیری در خواست دریافت کند.
نظر شما