به گزارش ایمنا، رضوان حکیم زاده در افتتاحیه طرح بسته تحولی "مدرسه خوانا" با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: میوه بلند مدتی که آقای وزیر در صحبتهایش به آن اشاره کرد بسیار مهم است؛ میوه خوانا، میوه تمام عمر است و امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم در آینده این سرزمین انسانهای بزرگی مانند ادبا و مفاخر ادبی کشور داشته باشیم.
وی افزود: امیدواریم دوباره شاهد ظهور حافظها، مولویها، عطارها و خیام ها باشیم که شهرت جهانی دارند. این مهم میسر نمیشود مگر آنکه پایههای خشت اول را محکم بگذاریم.
حکیم زاده با اشاره به اینکه ما فرهنگیان در این شرایط سخت تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا به خوبی از این وضعیت عبور کنیم، اظهار کرد: این مهارتهای زبانی پایه خواندن، نوشتن، گوش کردن و سخن گفتن که در بسته تحولی خوانا مدنظر است در درجه اول برای یک زیست سالم انسانی مورد توجه خداوند در قرآن قرار گرفته و در آیات متعددی به آنها اشاره شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به مصادیقی از این چهار مهارت در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: رویکرد ما تلفیقی است. متأسفانه سال هاست که در برنامههای درسی از رویکرد سنتی، برنامههای درسی مجزا، نگاه دیسیپلینی و جزیرهای رنج می بریم.
حکیم زاده افزود: در این طرح به دنبال آن هستیم کودکان را در قالب طرح خوانا به ادب، مسئولیت ورزی و جرأت ورزی نیز مجهز کنیم. سه مهارت مهم پایه زندگی دانش آموزان را در قبال مشکلات و مسائل زندگی تجهیز میکند. ادب سرمایه زندگی انسان هاست.
بنابه گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم این مهارتها را به صورت تلفیقی جلو ببریم، تصریح کرد: ارزشیابی سنتی نخواهیم داشت. به دنبال آن هستیم که با همکاری و تشریک مساعی، نتایج را در رفتار دانش آموزان مشاهده کنیم و افرادی داشته باشیم که زبان فارسی را به شکل درستی بخوانند و بنویسند و اگر به این مهم دست یابیم یکی از مأموریتهای اساسی دوره ابتدایی در سند تحول بنیادین حتماً محقق خواهد شد.
نظر شما