به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، مجتبی زینیوند با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی مبسوط با حضور کارشناسان موضوعی این مرکز و نیز مشاوران متعدد درون و برونسازمانی، اظهار کرد: با تشکیل کمیتههایی، مسائل، چالشها و مشکلات مرکز شناسایی و در راستای آن راهکارهای مترتب بر آنها احصاء شد.
وی افزود: طی ماههای آینده بر اساس مسئلهیابی مشکلات مرکز بینالملل احصاء میشود و با برداشتن گامهایی برای رفع چالشها و بهبود فرآیندها، برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت خود را اجرایی میکنیم.
زینیوند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای موجود و نیز اهتمام و جدیت در انجام امور قصد داریم مطالبات و چالشهای رسوب شده را برآورده ساخته و این مرکز را با اجرای برنامههای مترقی و کیفیتزا، به بازوی توانمند وزارت آموزشوپرورش تبدیل نمائیم.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور با تاکید بر چند مسئله مهم و راهکار متناسب با آن، گفت: یکی از مهمترین مسائل، کسری اعتبارات ارزی و ریالی برای تأمین و پرداخت حقالزحمهها و سایر امور رفاهی و نیز احکام صادره از سوی دیوان است. در این راستا جلسات متعدد و راهگشایی را با مدیران سازمان و برنامهوبودجه داشتهایم و خرسندم که به اطلاع برسانم تا حدودی مساعدت آن دستگاه در این زمینه جلب شده است.
وی همچنین از نشست خود با معلمان منقضی خدمت، خبر داد و گفت: مسائل و مشکلات این معلمان از زمانهای گذشته همچنان وجود دارد که سعی در برطرف ساختن آنها داریم.
زینیوند یکی دیگر از برنامههای این مرکز را توجه به سیستم نظارت بهویژه در حوزههای مالی، عملکردی، فرایندی و آموزشی برشمرد و ادامه داد: درصدد ایجاد سازوکار نظارتی قوی و مستقلی هستیم تا بتوانیم در این زمینه شفافسازی نموده و با برطرف ساختن نقاط ضعف و اطلاعات کسب شده، گامهای مؤثری برداریم.
زینیوند با اشاره به اینکه مأموران اعزامی امور مالی صرفاً اعتبارات دولتی را رصد کرده و تاکنون نظارت بر سایر درآمدها بهطور جدی ورود نداشتهاند، اظهار کرد: قصد داریم با ایجاد یک سامانه چابک و بهروز، یک سیستم نظارتی قوی ایجاد کنیم تا ضمن رصد لحظهای عملکردها و فرآیندها بتوانیم چالشهای موجود را بهسرعت برطرف نمائیم.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور با بیان نبود اطلاعات کافی در خصوص کم و کیف معلمان تبعی، اضافه کرد: قصد داریم بانک اطلاعاتی جامعی از نیروهای انسانی ایجاد نمائیم و با برگزاری دورههای توانمندسازی برای این معلمان به ارتقا کیفیت آموزش نیز کمک نمائیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمیتوان از ظرفیت «پلتفرم شاد» در مدارس خارج از کشور استفاده کرد، اظهار کرد: قصد داریم از ظرفیتهای آموزش مجازی خوبی که در مدارس بینالملل داریم برای پوشش این ضعف استفاده نمائیم. طی هفتههای گذشته مدارس کشور عراق را با دایر کردن برنامههای آموزش مجازی از همینجا هدایت کردهایم که خوشبختانه با استقبال و رضایت مخاطبان و مسئولان مواجه شده است.
زینیوند، ادامه داد: کمیسیون ملی آیسسکو دارای ظرفیت بالقوهای است و با عنایت به اینکه با گستره وسیعی از سازمانها و دستگاهها ارتباط دارد میتواند اعتبار ارزندهای برای آموزشوپرورش کسب نماید. بر این اساس کمیتهها را فعال کردیم و با بهکارگیری مشاوران متعدد و صاحبنظر قصد داریم از ظرفیت تمامی سازمانها و دستگاههای دولتی و غیردولتی برای ارتقا جایگاه این کمیسیون و نیز بالا بردن شأن جمهوری اسلامی ایران استفاده نمائیم.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور در خصوص ضعف ساختار و تشکیلات اداری مرکز، خاطرنشان کرد:: در حال حاضر و در ساختار کنونی علیرغم نیاز مبرم به وجود یک اداره مستقل حقوقی، فاقد این مقوله هستیم.
نظر شما