به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، نسخه بهروز شده سامانه ارسال درخواست الکترونیک به عنوان جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج شیوع کرونا معرفی و شرایط ارسال مکاتبات از طریق دفاتر پیشخوان و یا پست بدون مراجعه اعلام شد.
با توجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان میتوانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.
پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال میشود. داوطلبان میتوانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http: / /rahgiri.sanjesh.org وارد کرده و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
بر این اساس بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات، اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود. توصیه میشود افراد از بارگذاری تصاویر با اندازه بسیار کوچک و بی کیفیت که قابل خواندن نباشد و از ارسال تصویر یا اسکرین شات تلفن همراه بی کیفیت خودداری کنند.
این سامانه منحصراً جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواستها است. در صورت داشتن هرگونه سؤال منحصراً متقاضیان باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سؤالات خود را مطرح کنند. ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمیکند و نیازمند بررسی و اظهار نظر است.
داوطلبان باید برای ثبت نام به آدرس اینترنتی http://darkhast.sanjesh.org مراجعه کنند. این سامانه صرفاً جهت ارسال درخواستهایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارد و ضرروی است متقاضیان به همراه مستندات، متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه، ثبت نام، نشانی و نوع درخواست است از طریق این سامانه ارسال کنند.
نظر شما