به گزارش ایمنا، رنگکردن مو روش جالبی برای ایجاد تغییر در چهره است، اما شما هرگز قبل از رنگکردن موی خود نمیدانید که نتیجه نهایی چه خواهد بود. اکنون شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی "L'Oréal" با شرکت "گوگل لنز" در این زمینه همکاری کرده است تا روشی سریع برای امتحان کردن رنگ مو به صورت مجازی ارائه دهد.
"گوگل لنز" یک فناوری تشخیص تصویر بوده که توسط گوگل به منظور ایجاد اطلاعات مرتبط با اشیاء و با استفاده از تجزیه و تحلیل بصری مبتنی بر شبکه عصبی طراحی شده است. این فناوری اولین بار در رویداد سالیانه گوگل در سال ۲۰۱۷ رونمایی و به عنوان یک برنامه مستقل ارائه شد، اما بعداً در برنامه دوربین استاندارد اندروید جا گرفت.
با شیوه جدید اگر فرد بین انتخاب دو رنگ مو مانده باشد و بخواهد ببیند کدام رنگ مو برایش مناسب است، کافی است تا برنامه "لنز" را به کار بگیرد. این برنامه، رنگ خاصی را که فرد به دنبالش است، روی موی سر وی نشان میدهد تا کاربر بداند در صورت استفاده از این رنگ مو به چه شکلی درمیآید.
روش آزمایش مجازی توسط شرکت فناوری زیبایی "مدیفیس"(Modiface) ساخته شده و شرکت "L'Oréal" سال گذشته آن را خریداری کرده است. این برای اولین بار است که "گوگل لنز" در صنعت زیبایی، خدمتی را ارائه میدهد، زیرا تاکنون تنها در صنعت غذا، ترجمه و اکتشافات هنری مورد استفاده قرار گرفته بود.
منبع: ایسنا
نظر شما