شبیه‌سازی مدل‌های صوتی به منظور اجتناب از نویزها

برای به حداقل رساندن سر و صدای مزاحم ناشی از ماشین‌آلات با صدای بلند مانند اتومبیل، کشتی‌ها و هواپیما، پژوهشگران از بسیاری از استراتژی‌ها استفاده می کنند.

به گزارش ایمنا، یکی از تکنولوژی‌هایی که حفره هلمهولتز نامیده می‌شود، با تنظیم اندازه و شکل حفره و شکاف آن، می‌توان یک لحظه خاص تولید کرد که صداهای مزاحم تولید شده لغو شوند.

در روش‌های پیشین به علت استفاده از سعی و خطا، تنظیم این دستگاه بسیار وقت‌گیر و هزینه‌بر بود اما امروزه به کمک محاسبات کامپیوتری، این تست‌ها با سرعت بالا انجام شده و فرآیند طراحی سریع‌تر و ساده‌تر می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه فنی برلین یک مدل تحلیلی جدید برای پیش بینی صدا ارائه دادند که می تواند طراحی حفره‌های هلمهولتز را ارزان‌تر و کارآمدتر کند.

توسعه مدل با استفاده از داده‌های تولید شده و با استفاده از شبیه‌سازی عددی مستقیم در مرکز محاسبات اشتوتگارت (HLRS) انجام شده است.

این پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند که این شبیه‌سازی‌ها به طور بالقوه می‌تواند برای تنظیم حفره‌های هلمهولتز به منظور لغو یا جلوگیری از هر فرکانس مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: مرکز ابررایانش ملی

کد خبر 369233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.