به گزارش ایمنا، پیمان سنندجی با اشاره به اجرای طرح پیادهراه سازی خیابان ۱۷ شهریور در سال ۹۰، اظهار کرد: به روز کردن تکنولوژی قدیمی اتوبوسهای برقی نیز به انجام رسید. البته اتوبوسهای برقی باید تستهای مخصوصی را پشت سر بگذارند که یکی از آنها تست «۲۷۰ هزار» است، به این معنی که اتوبوس بعد از پیمایش ۲۷۰ هزار کیلومتر باید در معرض انواع تستها قرار بگیرد که تمامی این موارد انجام شده است.
وی با اشاره به قدمت اتوبوسهای برقی در تهران ادامه داد: قدمت این اتوبوسها در تهران به ۲۴ سال قبل باز میگردد زمانی که اتوبوسهای برقی در خط خیابان شهدا به سمت انتهای این خیابان سرویسدهی میکردند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: پس از ممنوعیت ورود اتوبوس به دور میدان امام حسین (ع)، مجبور به تغییر این خط شدیم و در حال حاضر یک خط اتوبوس برقی از انتهای خیابان ۱۷ شهریور تا میدان شهدا در حال سرویسدهی است.
سنندجی از راهاندازی دو خط اتوبوس برقی دیگر خبر داد و گفت: یکی از این خطوط از میدان خراسان تا میدان راه آهن و دیگری از میدان خراسان به ترمینال جنوب راهاندازی میشود.
وی اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران ۶۳ دستگاه اتوبوس برقی در اختیار دارد که ۱۰ دستگاه آن در خط میدان شهدا در مدار بهرهبرداری است و ۵۳ دستگاه اتوبوس نیز وارد دو خط دیگر خواهند شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بهره برداری از خطوط جدید اتوبوس برقی را منوط به اجرای عملیات عمرانی دانست و افزود: قرار بود این خطوط سال گذشته راهاندازی شوند اما به دلیل اجرای برخی از اقدامات عمرانی که بر عهده منطقه ۱۲ است، این امر به تأخیر افتاد با این وجود به محض راهاندازی خطوط برقی، این دوخط آماده سرویسدهی خواهند بود.
نظر شما