به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تقی مهری در خصوص برخورد پلیس راهور با خودروهای فرسوده، اظهار کرد: ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره دارد؛ مأموران باید در صورتی مدارک رانندگان را مطالبه کنند که شاهد تخلف از سوی راننده باشند یا راننده تحت تعقیب قضائی یا انتظامی باشد.
وی افزود: بنا به فحوای مفاد این ماده قطعا متوقف کردن موقت وسیله نقلیه زمانی از سوی پلیس صورت میگیرد که تخلفی از راننده خودرو مشاهده شود.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تشخیص تخلف تردد فرسودگی خودرو با چشم عادی قابل تشخیص نیست، بیان کرد: کسانی این اظهارات را مطرح میکنند که چشمان همیشه باز و بیدار پلیس را به دلیل عدم اطلاع علمی و عملی از قوانین و اجرای مقررات، بستهاند، در حالی که با کمترین مطالعه در مقررات و بررسی کارشناسی، این مهم را دریافت میکردند.
سردار مهری ادامه داد: در سال 95 بیش از 6 میلیون اعمال، اجرای قانون و صدور جریمه برای تخلفاتی مثل نداشتن «معاینه فنی»، «دودزا بودن وسیله نقلیه» و سایر نقصهای فنی توسط پلیس راهور صادر شده که پلیس راهور را از هر دفاعی بی نیاز می کند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه برای تشخیص تخلف «تردد خودروی فرسوده» استفاده از تکنولوژیهای روز ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: صرفا سیستمهای هوشمند قادر خواهند بود با رصد و تشخیص این موضوع جریمه لازم را نیز صادر کنند که البته در این خصوص تعاملات و رایزنیهایی با وزارت کشور داشتیم تا با نصب تجهیزات کنترلی هوشمند، نسبت به کنترل تردد خودروهای فرسوده هشت کلان شهر کشور اقدام اساسی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: البته در خصوص تزریق تجهیزات کنترلی هوشمند نسبت به تشخیص و تردد خودروهای فرسوده رایزنی هایی با وزارت کشور صورت گرفته است.
سردار مهری گفت: پلیس راهور با مشاهده هرگونه تخلف از سوی راننده، وسیله نقلیه را متوقف میکند و حین بررسی مدارک، اگر خودرو از نوع فرسوده به لحاظ سنی باشد، نسبت به اعمال قانون و صدور قبض جریمه اقدام خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تجهیزات هوشمند در تشخیص تخلف «تردد خودروهای فرسوده» نقش کلیدی دارد و پلیس با هر بار بررسی مدارک رانندگان متخلف، درباره فرسودگی خودروی آنان نیز اعمال قانون میکند.
کد خبر 305149
نظر شما