به گزارش ایمنا، سید مجید عاملیان در نشست خبری مسئولان آموزش و پرورش استان اصفهان با اصحاب رسانه، بستر آموزش و پرورش را حل کننده اکثر مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: این هنرمندی همه مسئولین است که بتوانند از این پتانسیل عظیم در رفع کلیه موانع استفاده کنند.
*رضایتمندی معلمین، عامل تحول آفرین در نظام تعلیم و تربیت است
وی تحول بنیادین را مطالبه مقام معظم رهبری از سیستم تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد و اذعان داشت: اولین گام برای تحول در این نظام، هم گامی عناصر موثر در تعلیم و تربیت است.
عاملیان با تاکید بر این موضوع که معلم به عنوان اصلی ترین عنصر تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در سیاست های جدید خود ، فضای رضایتمندی این عنصر اصلی در تعلیم و تربیت را بیشتر فراهم کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سیاست های اصلی موجود در ارگان خود را تلاش برای داشتن معلم رضایتمند، علاقمند، فعال، شاداب و پویا که بتواند تحول آفرین باشد، اعلام کرد و گفت: سه عنصر مهم صداقت، دلسوزی و تعاملات انسانی و عاطفی باید در روابط آموزش و پرورش حاکمیت مطلق پیدا نماید.
عاملیان در خصوص این که از فضای تعلیم و تربیت چیزی جز صداقت انتظار نمی رود، بیان داشت: اگر همه عوامل آموزش و پرورش، صداقت را چاشنی کار خود نمایند، نیاز به بازرسی و نظارت در بین کارمندان نداشته و همه نیروهای دلسوز ما دغدغه ارائه کار و فعالیت صحیح خود را خواهند داشت.
به گفته وی ارتقاء سطح آموزشی یکی از اصول اولیه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بوده و احداث مدارس قرآنی، مجتمع های آموزشی، داشتن استخدام های سنگین و حجیم، تاکید بر تربیت بدنی و ورزش نوجوانان از برنامه های مهم و جدی در این ارگان می باشد.
*سیاست کلی آموزش و پرورش رفتن به سوی تساوی است
سید مجید عاملیان با بیان این که سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر بر روی یکسان سازی متمرکز شده است، گفت: وجود مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به نوعی اجازه عدم مساوی بودن را توسط قانون به آموزش و پرورش داده است.
وی ساماندهی نیروی انسانی در تخصیص نیرو به مدارس را به گونه ای دانست که کمترین تفاوت فاحش در بین مدارس مختلف را ایجاد و آنها را نامحسوس نماید.
عاملیان تصریح کرد: قالب مدارس دولتی ما در حال حاضر نسبت به قالب مدارس غیرانتفاعی وضعیت مطلوب تر و بهتری را دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص مدارس هیئت امنایی و شرایط خاص آن ها گفت: در این مدارس به دلیل مشارکت های خاص مردم البته با ضوابط و شرایط خاص خود، امکانات بهتری برای دانش آموزان آنها فراهم می شود.
عاملیان تاکید کرد: سیاست کلی آموزش و پرورش رفتن به سوی تساوی و از بین بردن تفاوت ها در نحوه خدمات رسانی و امکانات بین مدارس است.
*زدن زنگ ها در مدارس نباید حذف، بلکه باید محدود شود
سید مجید عاملیان با بیان این که برای زدن هر زنگی در مدارس با وجود دردسرهایی که متحمل می شویم، اما با حذف آن موافق نیستیم، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه باید از بستر آموزش و پرورش حل شده و اکثر مسئولین ما بدین طریق قصد نهادینه کردن امور را دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش زدن بیش از حد زنگ به بهانه های مختلف در مدارس را نوعی افراط دانست و تصریح کرد: این کار فقط در حد بعد تبلیغاتی و اطلاع رسانی آن در کل جامعه دارای ارزش است.
عاملیان افزود: سعی ما بر این است این مراسم در شرایط کاملا مطلوب مدارس برگزار و حداقل زمان را از دانش آموزان گرفته و از حواشی آن هم استفاده های مفیدی هم چون منعقد کردن تفاهم نامه با نهادهای مختلف بنماییم.
* در طرح ایجاد مجتمع های آموزشی هیچ مدرسه ای از سیستم خارج نمی شود
عاملیان با بیان این که در طرح ایجاد مجتمع های آموزشی هیچ مدرسه ای از سیستم خارج نمی شود، اظهار داشت: با اجرای این طرح، چند مدرسه را در قالب یک مجتمع قرار داده و مدیریت آن را واحد می نماییم.
وی تصریح کرد: در ساخت و سازهای آینده در درون شهرها، مدارس در زمین های بزرگ به صورت مجتمع هایی برای سه دوره تحصیلی دخترانه یا پسرانه ساخته خواهند شد تا دانش آموزان از یک فضای آموزشی و امکانات جانبی آن بهره مند گردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در این طرح به طور متوسط هر 6 مدرسه را در اختیار یک مسئول مجتمع گذاشته تا بر روی کلیه این مدارس نظارت بیشتری داشته باشند.
به گفته عاملیان با اجرای این طرح و داشتن فضاهای مشترک بین مدارس، امکانات به صورت کامل تر و تکمیل تر به چشم خواهد آمد.
خبرگزاری ایمنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر یکسان سازی مدارس گفت: سیاست کلی آموزش و پرورش رفتن به سوی تساوی و از بین بردن تفاوت ها به خصوص در نحوه خدمات رسانی و امکانات بین مدارس است.
کد خبر 23475
نظر شما