۵ نکته مهم در انتخاب هدیه تبلیغاتی تأثیرگذار برای مشتریان
نکته مهم در انتخاب هدیه تبلیغاتی

استفاده از هدایای تبلیغاتی در دنیای مدرن و پر از رقابت امروزی می‌تواند نقش عمده‌ای در توسعه، رشد و پیشرفت کسب وکارهای مختلف داشته باشد. این هدایا می‌توانند انواع مختلفی همچون هدایای مناسبتی، هدایای اختصاصی و هدایای سازمانی داشته باشند و هر کدام از آن‌ها از ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی برخو

استفاده از هدایای تبلیغاتی در دنیای مدرن و پر از رقابت امروزی می‌تواند نقش عمده‌ای در توسعه، رشد و پیشرفت کسب وکارهای مختلف داشته باشد. این هدایا می‌توانند انواع مختلفی همچون هدایای مناسبتی، هدایای اختصاصی و هدایای سازمانی داشته باشند و هر کدام از آن‌ها از ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی برخوردارند. میزان اثرگذاری هدایای تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد به همین دلیل در زمان انتخاب و خرید آن‌ها باید به نکات و عوامل متعددی توجه داشت. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین نکات برای انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی تأثیرگذار برای مشتریان پرداخته می‌شود.

اهمیت اثربخشی هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی در کنار سایر روش‌های تبلیغات مانند دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی تلفنی، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی حضوری و دهان‌به‌دهان و ... نقش بسیار پررنگی در رشد و توسعه کسب‌وکارهای مختلف دارند و از مزیت‌هایی همچون انعطاف‌پذیری بالا، دوام و ماندگاری بالا، قابلیت ارزیابی و سنجش اثرات، ارزش درک شده عالی و ... برخوردار هستند. از مهم‌ترین مزایای این هدایا می‌توان به اثربخشی بالای آن‌ها اشاره داشت. در حقیقت هدایای تبلیغاتی https://milangift.com/ به دلیل ویژگی‌های گفته شده می‌توانند تاثیر و ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب داشته باشند.

مهم‌ترین نکات خرید هدیه تبلیغاتی تأثیرگذار برای مشتریان

هدایای تبلیغاتی از تنوع و تعدد بسیار زیادی برخوردارند به همین دلیل ممکن است که افراد در انتخاب و خرید دقیق و مناسب دچار چالش‌ها و سردرگمی‌های مختلفی شوند. به صورت کلی برای خرید این هدایا باید به نکات و فاکتورهای متعددی توجه داشت اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات شامل موارد زیر خواهند بود.

  • شناخت دقیق مخاطبان

در حقیقت اولین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته برای خرید هدایای تبلیغاتی آگاهی و شناخت کامل و دقیق از شرایط مخاطبان است. زمانی که یک شرکت یا کسب و کار بدون توجه به نیازها، سلایق و علایق، سن و سال، جنسیت، تیپ شخصیتی مخاطب و ... اقدام به انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی می‌کند قطعاً نمی‌تواند نتیجه مطلوبی دریافت کند و هدایای خریداری شده نمی‌توانند اثربخشی مورد انتظار را داشته باشند. به عنوان نمونه خرید هدایای ساده و روزمره نمی‌تواند جذابیت، هیجان و اثرگذاری ویژه‌ای بر روی مدیران اجرایی، صاحبان کسب و کار و افراد برجسته داشته باشد.

برای آنکه هدایای تبلیغاتی اثرگذاری مناسبی بر روی مخاطبان داشته باشند لازم است که به موارد مختلفی همچون سن و سال، جنسیت، سلایق و علایق، تیپ شخصیتی، موقعیت اجتماعی، موقعیت شغلی، نیازها و سایر جوانب مخاطب توجه داشت.

  • ارزشمند بودن هدیه تبلیغاتی

نکته بسیار مهم دیگری که در انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی تأثیرگذار برای مشتریان باید در نظر گرفت ارزشمند بودن آن است. در حقیقت هدایایی که برای مخاطب ارزش مادی و معنوی نداشته و هیچ کاربردی برای آن‌ها نداشته باشد، از هیچ‌گونه تاثیرگذاری خاصی نیز برخوردار نخواهد بود. زمانی که یک هدیه تبلیغاتی خریداری می‌شود باید به این نکته توجه داشت که چه کاربردی برای مخاطب دارد و کدام نیاز او را تأمین می‌کند. امروزه هدایایی همچون سررسیدها، لوازم دیجیتال، ماگ و ... رواج بالایی دارند و می‌توانند در مناسبت‌های مختلف و به عنوان هدیه سازمانی به کار بروند اما در زمان انتخاب و خرید هر کدام از هدایای تبلیغاتی باید به شأن و شخصیت مخاطب توجه داشت و هدایا به گونه‌ای انتخاب شوند که از ارزش مادی یا معنوی خاصی برای فرد برخوردار باشند.

  • قابلیت شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی هدایا

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید هدیه تبلیغاتی تأثیرگذار برای مشتریان باید در نظر گرفت قابلیت سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی آن است. شخصی‌سازی هدایا از جمله راهکارهای ساده اما مؤثری است که می‌تواند میزان اثربخشی و اثرگذاری آن‌ها را چندین برابر کند. در اصل هرچقدر هدایای تبلیغاتی به شخصیت، نیازها و علایق مخاطب نزدیک‌تر باشند می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. درج لوگو، درج شعار و یا متون مختلف بر روی هدایای تبلیغاتی می‌تواند دیدگاه مخاطبان را در مورد کسب و کار تغییر داده و به ماندگاری آن کمک کند. در حقیقت قابلیت شخصی‌سازی در هدایای تبلیغاتی از مهم‌ترین و ویژه‌ترین امتیازاتی است که می‌تواند میزان اثرگذاری آن‌ها را بهبود ببخشد.

  • زمان‌بندی مناسب برای اهدای هدایا

هدیه دادن اگرچه رفتار پسندیده و هیجان‌انگیزی است اما دارای آداب ‌و رسوم ویژه‌ای است و باید به این آداب‌ورسوم توجه ویژه‌ای داشت. یکی از مهم‌ترین آداب هدیه دادن انتخاب زمان و مناسبت مناسب است. اهدای هدایای تبلیغاتی در زمان و مناسبت‌های مناسب می‌تواند اثرگذاری بالایی در مخاطب داشته باشد. ازجمله بهترین مناسبت‌ها و زمان‌بندی‌های مهم در اهدای هدایای تبلیغاتی می‌توان به شروع سال نو، اعیاد و جشن‌ها، رویدادهای سازمانی، روز مرد و پدر، روز زن و مادر، شروع همکاری و ... اشاره کرد.

  • بسته بندی مناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در زمان انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی باید به آن توجه داشت نحوه بسته بندی است. در حقیقت یک بسته بندی مناسب می‌تواند میزان اثرگذاری هدایا را چندین برابر کند. در حقیقت بسته بندی هدایا می‌تواند یک ذهنیت خاص و ویژه در مخاطب ایجاد کند. بسته بندی شیک و حرفه‌ای می‌تواند حتی هدایای ساده را به گونه‌ای در ذهن مخاطب تداعی کند که از هدایای لوکس و گران‌قیمت اثربخش‌تر باشد. در اصل بسته بندی شیک و لوکس می‌تواند به مخاطب احساس ارزشمندی، احترام و عزت‌نفس بدهد. بسته بندی هدایای تبلیغاتی در نگاه اول می‌تواند دیدگاه و تصورات ویژه‌ای در مخاطب ایجاد کند به همین دلیل توصیه می‌شود حتی در صورت خرید هدایای ارزان قیمت از بسته بندی مناسبی برای آن‌ها استفاده کرد.

در کنار موارد گفته شده حتماً باید به مواردی همچون میزان بودجه، کیفیت هدایا، حوزه فعالیت و ... توجه ویژه‌ای داشت.

جمع‌بندی نهایی

انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی مناسب می‌تواند چالش‌های متعددی برای افراد ایجاد کند چرا که این هدایا از تنوع و تعدد بالایی برخوردارند. در زمان خرید این هدایا باید به نکات و پارامترهای مختلفی توجه داشت اما مهم‌ترین آن‌ها شامل مواردی همچون شناخت دقیق مخاطبان ، ارزشمند بودن هدیه تبلیغاتی، قابلیت شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی هدایا، زمان‌بندی مناسب برای اهدای هدایا، بسته بندی مناسب و ... هستند.

کد خبر 858130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.