ایستگاه متروی آمادگاه را بدون قطع حتی یک درخت ساختیم

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه ایستگاه متروی آمادگاه در عمق ۲۶ متری زمین به‌دست کارگران احداث شده است، گفت: این ایستگاه نزدیک‌ترین ایستگاه به رودخانه زاینده‌رود است، اما بدون اینکه درختی قطع کنیم، ایستگاه ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحسن واعظی‌فر امروز _پنجشنبه نهم اسفند_ در آئین ورود دستگاه تی‌بی‌ام خط دو متروی اصفهان از ایستگاه آمادگاه اظهار کرد: خط دو مترو ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر طول دارد که اولویت نخست ما اجرای ۱۴ کیلومتر و ۵۰۰ متر از این مسیر از شمال و ایستگاه دارک آغاز شد.

وی افزود: ماه گذشته دو دستگاه تی‌بی‌ام فاز نخست خط دو متروی اصفهان به ایستگاه ابن‌سینا ورود پیدا کرد و مراحل حفاری آن بخش به پایان رسید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه از سمت غرب تی‌بی‌ام به‌طول ۹.۵ متر در حال حفاری است، افزود: طبق تجربه‌ای که از خط یک داشتیم، بهتر بود ایستگاه‌ها در حدی ساخته شود که تی‌بی‌ام وارد آن شود و قطع شود، اما با توجه به اینکه خط دو مترو وارد بافت شهر می‌شد و عرض گذرها کم بود، مجبور شدیم ایستگاه‌ها را زیرزمینی احداث کنیم.

واعظی‌فر با بیان اینکه ایستگاه آمادگاه در عمق ۲۶ متری زمین احداث شده است، تصریح کرد: تمام ایستگاه به دست کارگران ساخته شد؛ ایستگاه آمادگاه نزدیک‌ترین ایستگاه به رودخانه زاینده‌رود است، اما بدون اینکه درختی قطع کنیم، ایستگاه ساخته شد.

وی با بیان اینکه پیمانکار شرکت آب و خاک و مشاور شرکت فرایند معماری و پیمانکار تی‌بی‌ام شرکت خاتم الانبیا و مشاور شرکت پژوهش است، گفت: اگر افتخاری برای قطار شهری است، تمام آن برای کارگران و مهندسان است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه ریل‌گذاری خط دو مترو از ایستگاه دارک تا لاله انجام شده است و سال آینده بهره‌برداری آزمایشی فاز نخست را خواهیم داشت، تصریح کرد: این دوره شورای شهر اهتمام بیشتری نسبت به اجرای پروژه مترو داشته است.

کد خبر 844607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.