برقراری بیش از ۲۱ هزار مورد مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری گفت: در ۱۱ ماه سال‌جاری، ۲۱ هزار و ۶۳۷ مورد از تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده که این مزاحمت‌ها اختلال جدی در خدمات‌رسانی اورژانس ایجاد کرده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال‌جاری، مرکز اورژانس ۱۱۵ چهارمحال‌وبختیاری به ۱۹۰ هزار و ۷۱ تماس تلفنی پاسخ داده است که ۳۸ هزار و ۷۹۴ مورد منجر به اعزام آمبولانس و ۱۳ هزار و ۱۳۶ مورد، شامل مشاوره پزشکی، آموزش و کارشناسی بوده است.

وی افزود: ۲۱ هزار و ۶۳۷ مورد از تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده که این مزاحمت‌ها اختلال جدی در خدمات‌رسانی اورژانس ایجاد کرده است.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری گفت: در ۱۱ ماه سال‌جاری، ۳۳ مورد غرق‌شدگی و هزار و ۴۵۹ مورد مسمومیت به ثبت رسیده است که ۱۷۵ مورد از آنها مسمویت با گاز مونوکسید کربن بوده است، در حالی که در ۱۱ ماهه سال گذشته ۳۱ مورد غرق‌شدگی و دو هزار و ۵۹۷ مورد مسمومیت بوده است.

شمسی‌پور ادامه داد: آمار غرق‌شدگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته در مجموع ۴۱ مورد CPR توسط کارشناسان اورژانس چهارمحال‌وبختیاری انجام شده‌است که ۱۰ مورد آنها موفق و ۳۱ مورد ناموفق بوده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در ۱۱ ماه سال‌جاری، ۱۲ مورد سرمازدگی، پنج مورد گرمازدگی، دو هزار و ۳۷۹ مورد حوادث ناشی از تروما اتفاق افتاده است.

شمسی‌پور بیان کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۹۵۶ مورد مصدوم حاصل از حوادث مرتبط با حمل‌ونقل و هزار و ۱۵۷ مصدوم ناشی از حوادث عمدی به مراکز درمانی اورژانس انتقال پیدا کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهند.

کد خبر 843470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.