به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علی قاسمپور امروز _چهارشنبه یکم اسفند_ در پایان یکصدو نود و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: براساس مصوبه شورای شهر، بودجه شهرداری کرج برای سال ۱۴۰۴ بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان مصوب شده، علاوه بر این ۴,۸۵۸ میلیارد تومان در قالب تبصرههای خاص در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز، شهرداری میتواند از آن برای اجرای پروژههای مهم و جبران کسری درآمد استفاده کند و با احتساب این ظرفیت، سقف نهایی بودجه به حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تصویب شد.
وی افزود: تصویب این بودجه نشاندهنده تمرکز شورای شهر کرج بر توسعه عمرانی، بهبود زیرساختهای شهری و حل مشکلات حملونقل عمومی است، با این حال اجرای کامل این برنامهها به حمایت سایر نهادهای دولتی و تأمین منابع مالی پایدار بستگی دارد، حال باید دید که سال ۱۴۰۴، مدیریت شهری کرج تا چه حد در تحقق این اهداف موفق خواهد بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ۵۴۱ پروژه عمرانی برای سال ۱۴۰۴ تعریف شده است که شامل پروژههای زیرساختی، معابر شهری و توسعه حملونقل عمومی خواهد بود عنوان کرد: از میزان بودجه مصوب شده هشت میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان بودجه جاری و ۱۳ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان بودجه عمرانی است.
قاسمپور با اشاره به رشد چشمگیر بودجه شهرداری در سالهای اخیر گفت: سال ۱۴۰۰ و زمانی که دوره ششم شورای شهر آغاز شد، بودجه شهرداری کرج ۴,۴۱۴ میلیارد تومان بود، اما اکنون در سال ۱۴۰۴، این رقم به ۲۲,۷۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که با احتساب تبصرهها، بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان خواهد شد و این میزان نشاندهنده ۴۱۵ درصد رشد در دوره اخیر است.
چالشهای مترو کرج و مشکلات تأمین واگنها
وی تاکید کرد: با وجود آماده بودن خط مترو، کمبود رام قطار مانع از بهرهبرداری کامل از این پروژه شده است و در حال حاضر آماده بهرهبرداری از خط مترو هستیم، با این وجود مشکل اصلی این است که هنوز واگنهای موردنیاز تأمین نشده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: وزارت کشور قرار بود از محل اوراق مالی، ۱۷ رام قطار به کرج اختصاص دهد، اما تاکنون حتی یک واگن هم تحویل داده نشده که این مسئله موجب شده است مردم نتوانند از این زیرساخت مهم حملونقل عمومی استفاده کنند.
قاسمپور از همکاری نداشتن دانشگاه خوارزمی در تخصیص زمین مورد نیاز برای احداث دپو مترو کرج انتقاد کرد و ادامه داد: دانشگاه خوارزمی مالک زمین مورد نیاز برای دپو مترو است، اما تاکنون حاضر به واگذاری آن نشده و شهرداری آماده هرگونه تعامل و جبران خسارت است، اما این تأخیرها موجب شده است تا روند توسعه مترو دچار مشکل شود.
نظر شما