به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، مهدی پارسی اظهار کرد: طول سه کریدور اصلی سیستان و بلوچستان هزار و ۵۹۷ کیلومتر است که تاکنون ۶۷۱ کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده و عملیات اجرایی ساخت باند دوم در ۴۹۱ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.
وی افزود: با تفویض اختیار ساخت پروژههای راهسازی به استان به سرعت وارد خیز توسعه زیرساختی شدهایم، بهطوری که در چند سال آینده همه کریدورهای استان تبدیل به بزرگراه خواهد شد.
سرپرست ادارهکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: دولت نگاه ویژهای به توسعه زیرساختهای ارتباطی استان نظیر راهآهن چابهار-زاهدان و شبکه بزرگراهی دارد که امیدواریم با همین هدفگذاری تا پایان دولت شاخص بزرگراهی استان را به متوسط کشوری برسانیم.
پارسی جذب اعتبارات را در سرعت بخشیدن به اجرای طرحهای بزرگراهی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص بهموقع منابع مالی طرحهای این حوزه از شتاب بیشتری برخوردار میشوند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از آنجایی که بندر چابهار به علت شرایط خوبی که نسبت به بندرعباس دارد و ارتباط با کشورهای اطراف یک مزیت خاص داشته و صاحبان بار و شرکتهای حملونقل بینالمللی حتماً از کشور چین و هند کالاهایشان را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد، تبدیل هر چه سریعتر راههای استان به بزرگراه در کنار خط ریلی این مسیر سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.
وی بیان کرد: بزرگراهها نقش و جایگاه مهمی در تحقق سیاستهای کلی نظام و بهرهمندی از ظرفیتها و مزیتهای ژئوپلتیکی و ترانزیتی منطقهای دارد، بر این اساس تکمیل و توسعه زیرساختها حملونقل زمینی در کنار سایر مسیرهای دریایی، ریلی و هوایی سرمایهگذاران بخش خصوصی و دولتی کشورهای همجوار را بیشتر برای حضور در استان تشویق میکند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط راهبردی این مرزوبوم ایجاد سیستم حملونقل کارآمد در توسعه فرهنگی و اجتماعی جایگاه و نقش ویژهای دارد.
نظر شما