صنعت مترو در ایران هنوز جوان محسوب می‌شود

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: صنعت مترو در ایران هنوز جوان محسوب می‌شود؛ برای نمونه در شهر اصفهان تنها حدود ۱۰ سال از راه‌اندازی و بهره‌برداری از مترو می‌گذرد که این نو بودن، خود به چالشی در زمینه آموزش، نگهداری و مدیریت تبدیل شده است.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قطار شهری در اصفهان، به‌رغم پیشرفت‌های قابل توجه در سال‌های اخیر، همچنان با چالش‌های متعددی روبه‌رو است؛ از تأمین مالی گرفته تا تحریم‌های خارجی، نو بودن تکنولوژی، کمبود نیروی متخصص و مهاجرت نیروهای کلیدی، همه از موانعی هستند که توسعه این صنعت را با دشواری مواجه کرده است.

وی افزود: یکی از چالش‌های اساسی این حوزه مسائل مالی است، حتی اگر تأمین مالی نیز صورت گیرد، مشکلات دیگری همچون تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های تجاری همچنان پابرجا است؛ این موضوع در شرایطی که بسیاری از قطعات مورد استفاده در این صنعت، تکنولوژی خارجی دارد، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: هرچند بعضی شرکت‌های چینی همچون «پوژن» و «دالیان» همکاری‌هایی با ما دارند، اما تداوم این روابط با موانع متعددی همراه است، به‌نحوی که یکی از این شرکت‌ها همکاری خود را با ما کم‌رنگ کرده است.

کریمی عنوان کرد: صنعت مترو در ایران هنوز جوان محسوب می‌شود؛ برای نمونه در شهر اصفهان تنها حدود ۱۰ سال از راه‌اندازی و بهره‌برداری از مترو می‌گذرد که این نو بودن، خود به چالشی در زمینه آموزش، نگهداری و مدیریت تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی، کمبود نیروی متخصص در این حوزه است؛ برخی نیروهای کلیدی که میلیاردها تومان هزینه برای آموزش آن‌ها صرف شده بود، در سال‌های اخیر به سمت صنایع فولاد و پالایشگاه یا حتی خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند؛ طبق بررسی‌ها از میان ۲۰ نیروی متخصص اصلی در یکی از بخش‌ها، حدود ۱۲ نفر از کشور خارج شده‌اند.

کد خبر 837774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.