افزایش ۲ برابری توقف‌گاه‌های ناوگان باری سنگین در ششمین دوره مدیریت شهری

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در سه سال گذشته ظرفیت توقف‌گاهی ناوگان باری سنگین از ۴۰ هزار مترمربع به ۹۲ هزار مترمربع افزایش پیدا کرده که از همین منظر برنامه‌ریزی برای احداث توقف‌گاه ناوگان سنگین مفتح شرقی از سال گذشته آغاز شده است.

مجید نژادحسین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی با بیان اینکه توقف‌های غیرمجاز کامیون‌ها و وسایل نقلیه باری سنگین در خیابان‌ها و کوچه‌ها، یکی از دلایل اصلی ایجاد ترافیک و اختلال در جریان تردد است، اظهار کرد: توقف‌گاه‌های حمل بار با فراهم آوردن مکان‌های مشخص برای توقف این وسایل نقلیه، به کاهش ترافیک کمک به سزایی می‌کند.

وی افزود: توقف‌گاه‌های سازمان حمل بار درون شهری، فضاهایی اختصاصی هستند که برای توقف کامیون‌ها، وانت‌ها و سایر وسایل نقلیه باری در داخل شهرها طراحی شده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: از مزایای اصلی این گونه توقف‌گاه‌ها می‌توان به کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، بهبود ایمنی و تسهیل فعالیت‌های تجاری اشاره داشت.

نژادحسین تصریح کرد: سیاست ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این حوزه، توسعه و افزایش کمی و کیفی خدمات در حوزه حمل بار درون شهری است.

وی افزود: بر همین اساس در سه سال گذشته ظرفیت توقف‌گاهی ناوگان باری سنگین از ۴۰ هزار مترمربع به ۹۲ هزار مترمربع افزایش پیدا کرده است که از همین منظر برنامه‌ریزی برای احداث توقفگاه ناوگان سنگین مفتح شرقی از سال گذشته آغاز شده است و مراحل پایانی بهره‌برداری از این مکان به زودی محقق می‌شود.

کد خبر 831898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.