حجتالله سلیمانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان درباره فعالیت سامانههای هوشمند تقاطعها اظهار کرد: با اجرای پروژه شبکه فاضلاب اهواز ارتباط بخش زیادی از این سامانهها قطع شده است و فعال نیست.
وی افزود: این سامانهها روی کنترل ترافیک متمرکز هستند و دادهها را به چراغ میدهیم تا از این طریق ترافیک را بهبود میبخشیم در حالی که سامانه هوشمند باید شناسایی و برای آن برنامهریزی شود اما اکنون تقاطعهای ما دچار ضعف شده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه این سامانهها تا اردیبهشت یا خرداد اصلاح و هوشمند میشود، خاطرنشان کرد: ۶۰ تقاطع چراغدار داریم که بیشتر آنها هوشمند نیست، چراغهای راهنما نیز باتری پشتیبان ندارد و این یک نقطه ضعف است که باید رفع کنیم.
سلیمانی با بیان اینکه همه دوربینهای ثبت تخلف فعال است، اضافه کرد: از سال ۹۵ یا ۹۶، ۳۲ سامانه ثبت تخلف داشتیم که به تدریج دچار مشکل شد و دو سال پیش تعداد سامانههای فعال به ۱۰ سامانه رسید.
وی عنوان کرد: با اقدامات انجام شده اکنون همه این سامانهها فعال است، علاوه بر این ۱۶ سامانه جدید خریداری شده است که سه سامانه کد پلیس دریافت کردند و فعال شدند و ۱۳ سامانه در فرایند دریافت کد پلیس قرار دارد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: در اهواز به ۸۰ سامانه ثبت تخلف نیاز داریم که تا پایان سال جاری تعداد سامانههای دارای کد پلیس و فعال اهواز به ۵۰ سامانه خواهد رسید.
سلیمانی گفت: دولت پولی از محل جریمههای ثبت شده به شهرداری اهواز پرداخت نکرده است در حالی که باید سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان از این محل برای توسعه این تجهیزات پرداخت کند.
وی افزود: تنها طی دو سال گذشته ۹ میلیارد تومان پرداخت شده است در حالی که حدود یک هزار میلیارد تومان مطالبات داریم.
نظر شما