فوریت های برق پایتخت به هوش مصنوعی مجهز شد

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در مرکز تماس سامانه ۱۲۱، پاسخگویی به درخواست های مرتبط با امور فوریت ها و حوادث برق در شهر تهران به صورت خودکار و هوشمند و با کمترین زمان، انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، کامبیز ناظریان بهره مندی از فناوری پردازش زبان طبیعی با قابلیت تحلیل مکالمات و ارائه پاسخ‌های متناسب و هوشمند به مشترکان را از جمله قابلیت‌های این فناوری دانست و اظهار کرد: با استفاده از هوش مصنوعی در مرکز تماس ۱۲۱ تماس‌های دریافتی از شهروندان به صورت خودکار، شناسایی و با انجام تحلیل‌های تخصصی، راهنمایی‌های مورد نیاز به صورت هوشمند و خودکار به مخاطب ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه امکان پخش پیغام صوتی متناسب با شناسه‌های قبض الصاق شده به تلفن همراه در سامانه پاسخگویی هوشمند ( IVR ) برای مشترکان برق پایتخت فراهم شده است، کاهش زمان انتظار، افزایش سرعت پاسخگویی و رضایتمندی مشترکان را از جمله دستاوردهای مورد انتظار ناشی از بهره برداری از این فناوری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از درخواست‌های مشترکان به شکل هوشمند در سامانه‌های پاسخگویی خودکار، ثبت و رسیدگی می‌شود و به زودی با توسعه این فن آوری و بهره برداری از سامانه‌های تشخیص گفتار، مکالمات کاربران، بدون دخالت اپراتور به صورت خودکار به متن تبدیل شده و به سرعت درخواست مورد نظر، شناسایی و به بخش مربوطه هدایت شده و از این طریق زمان رسیدگی به درخواست‌های شهروندی به حداقل زمان ممکن خواهد رسید.

کد خبر 824605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.