عباس حاجرسولیها در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان و راهکارهای مرتبط با پایان آن اظهار کرد: این پروژه یکی از مهمترین طرحهای شهری است که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.
وی افزود: بخشهایی از رینگ چهارم که مربوط به داخل شهر اصفهان است، تا نیمه دوم سال آینده به پایان میرسد و تنها پل شهید فخریزاده باقی میماند که اعتبار آن تأمین شده است و پیشبینی میشود پیش از عید نوروز عملیات اجرایی آن آغاز شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: برای سال آینده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این بخش در نظر گرفته شده است.
حاجرسولیها درباره مسیر رینگ چهارم گفت: این رینگ از جاده خلیجفارس آغاز و تا بزرگراه فرودگاه ادامه دارد که در حال حاضر بهطور کامل به یکدیگر متصل شده است و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: با هماهنگیهای انجامشده، یک شرکت تخصصی برای مدیریت اجرایی بخشهای غربی این پروژه از سمت خمینیشهر و شهرداری اصفهان ثبت خواهد شد؛ هدف این است که با اجرای این برنامه، درآمدزایی برای مدیریت شهری ایجاد شود و بخشهای غربی این رینگ نیز تکمیل شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این پروژه بهعنوان آخرین رینگ ترافیکی شهر اصفهان تعریف شده است و در نهایت با تکمیل آن، شهر اصفهان دیگر نیازی به توسعه رینگهای جدید نخواهد داشت، همچنین تکمیل این رینگ نقش مهمی در کاهش ترافیک شهری خواهد داشت و مردم اصفهان شاهد تأثیرات مثبت آن بر زندگی روزمره خود خواهند بود.
حاجرسولیها با اشاره به ضرورت ساماندهی ورودیهای شهر اصفهان گفت: این موضوع از سالها پیش مطرح شده است و اهمیت زیادی دارد که در کنار تکمیل رینگ چهارم باید به ورودیهای اصلی شهر نیز توجه شود تا انسجام و کارآمدی شبکه حملونقل شهری تضمین شود.
وی با اشاره به طرحهای دیگر حملونقل شهری از جمله خطوط مترو و تراموا افزود: در حال حاضر سه خط مترو برای اصفهان پیشبینی شده است که تکمیل و بهرهبرداری از آنها تأثیر قابلتوجهی در کاهش ترافیک خواهد داشت و مردم میتوانند بهآسانی از این خطوط برای رفتوآمد خود استفاده کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان درباره پروژه تراموا تاکید کرد: اگرچه تراموا در برنامهریزیهای گذشته وجود نداشت، اما اکنون معتقدیم که در اصفهان این سیستم حملونقلی بهویژه در نقاطی که به اتصال بافت تاریخی شهر نیاز دارند، باید مورد استفاده قرار گیرد.
حاجرسولیها گفت: بهعنوان مثال، اتصال خط سه مترو به بافت تاریخی از طریق تراموا یا اتوبوسهای برقی و سبک امکانپذیر است و این روش که در بسیاری از شهرهای دنیا نیز مرسوم است، میتواند به حفظ بافت تاریخی کمک کند و پاسخگوی نیازهای حملونقل عمومی شهر باشد.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوریهای مدرن در حملونقل شهری ادامه داد: ساماندهی زیرساختهای حملونقل، از مترو و تراموا گرفته تا اتوبوسهای برقی، میتواند تحولی بزرگ در کیفیت زندگی مردم اصفهان ایجاد کند و نیازهای آینده شهر را برآورده سازد.
نظر شما