کمیته روابط‌عمومی شهرداری‌ها در استانداری اصفهان تشکیل می‌شود

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان از تشکیل کمیته تخصصی روابط‌عمومی شهرستان‌ها به منظور هماهنگی بیشتر در حوزه روابط عمومی‌های شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، احسان مشگلانی امروز _شنبه هشتم دی_ در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی شهرداری‌های استان اصفهان با اشاره به مهم‌ترین مسائل استانی اظهار کرد: هدف ما از این نشست شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های استان است و در این راستا چهار هدف از جمله سرمایه اجتماعی، جلب‌اعتماد مردم، مدیریت بحران و شناسایی حوزه گردشگری را به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه در روابط‌عمومی‌ها مطرح کردیم؛ زیرا این حوزه بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما جلب‌اعتماد مردمی است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ مجموعه‌ای با مردم این ارتباط وسیع را ندارند و همین امر وظیفه این مدیریت را افزون می‌کند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان تصریح کرد: روابط‌عمومی یکی از نقاطی است که ما می‌توانیم با ایجاد شفافیت کیفیت ارتباطات با مردم را افزایش و اعتماد ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در حوزه سرمایه اجتماعی آمارها بیانگر این است که در استان وضعیت چندان مناسب نیست و ما باید تلاش کنیم که این اعتماد را افزایش دهیم.

مشگلانی گفت: اطلاعات شفاف، درست و دقیق به مردم از یک سو و دریافت بازخورد آن از سوی دیگر از دیگر موارد قابل‌توجه است، زیرا به نظر می‌رسد که ما باید بیشتر در این حوزه تلاش کنیم.

وی با اشاره به ارائه راهکار از سوی روابط‌عمومی‌ها بیان کرد: دومین حوزه مدیریت بحران است در واقع یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های روابط‌عمومی‌ها مدیریت اتفاقات به‌موقع در مواقع بحرانی است و وظیفه ما برقراری ارتباط سریع و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این راستا ما باید ابتدا به شناخت همدیگر برسیم و سپس ارتباط درست کاربردی برقرار کرده و مسائل را پشتیبانی کنیم.

وی در ادامه از دیگر موارد را حوزه فرهنگ شهروندی عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد در حوزه فرهنگ شهروندی باید خیلی پیشرو باشیم و حدود یک دهه پیش نیز شورایی در نشست شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید که در حوزه فرهنگ شهروندی تشکیل شود و قرار شد همه شهرداری‌ها کمیته مشابهی را در این راستا داشته باشند تا مسائل این حوزه را راهبری کنند.

مشگلانی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در این زمینه به‌خوبی وارد شده است، بیان کرد: پس از مصوبه شورای فرهنگ عمومی بارها بر این موضوع تأکید شد؛ اما فقط برخی شهرها این کمیته را تشکیل دادند که انتظار می‌رود همه شهرستان‌ها فعال شوند.

وی بیان کرد: از دیگر موارد ما شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی هر شهر بخصوص گردشگری است و شهرداری‌ها باید در این زمینه پیشرو باشند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان مصداق بارز این مورد را جشنواره گل و گلاب کاشان عنوان کرد و افزود: ما باید پای سرمایه‌گذاران خارج از کشور را به جای‌جای شهرستان‌ها باز کنیم و بتوانیم ماندگاری مسافران را که به بهترین مقصدهای گردشگری ایران بیشتر کنیم.

وی با تاکید به چهار اولویت مطرح شده در این نشست افزود: درخواست دارم شورای روابط‌عمومی‌ها به‌زودی تشکیل شود و افراد علاقه‌مند در این شورا شرکت کنند و سازوکار آن را به‌اتفاق تعریف کنند.

مشگلانی با تأکید به در پیش بودن ایام نوروز با اشاره به پوشش خبری حوزه شهری ادامه داد: هر شهری باید یک الی دو خبر مهم از حوزه شهری شهرستان خود در طول هفته داشته باشد.

وی در ادامه توجه به برند شهری توسط شهرستان‌ها با درنظرگرفتن مزیت نسبی اقتصادی و گردشگری شهری را یکی از مسائل مهم روابط‌عمومی‌های استان عنوان کرد.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان همچنین از نشست مجمع کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ایران خبر داد و گفت: انتظار داریم فرصت سرمایه‌گذاری شهرستان‌های خود را معرفی کنید تا در این نشست آتی به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان ۱۱۴ شهرداری دارد، گفت: جایگاه روابط‌عمومی در این دولت حداقل در منظومه فکری استاندار بسیار اهمیت دارد.

مشگلانی در پایان از برگزاری نمایشگاهی با حضور ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان مهم و شرکت‌های فناوری در حوزه هوش مصنوعی در ماه جاری خبر داد و افزود: روابط‌عمومی‌های شهرستان‌ها از این فرصت نمایشگاهی استفاده کنند.

کد خبر 824021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.