عباس داوطلب در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحالوبختیاری اظهار کرد: گروههای هدف آموزشوپرورش استثنایی، شامل دانشآموزان آسیبدیده بینایی، شنوایی، کمتوان ذهنی، چند معلولیتی، معلولیت جسمی حرکتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلال رفتاری هیجانی، اوتیسم، آسیب گفتار و زبان، اختلال نقص توجه و بیش فعالی هستند.
وی افزود: خدمات به دانشآموزان استثنایی به منظور ارتقای کیفیت آموزش و فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانشآموزان با نیازهای ویژه در تمام مقاطع تحصیلی ارائه میشود، همچنین سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و آموزشهای مداخله بهموقع نیز در ۱۶ مرکز جامع سنجش انجام میشود.
رئیس اداره آموزشوپرورش استثنایی چهارمحالوبختیاری با اشاره به وجود ۵۰ مدرسه استثنایی در استان گفت: این مدارس نزدیک به یک هزار و ۳۵۰ دانشآموز را در ۱۰ گروه معلولیتی تحت پوشش قرار دادهاند، همچنین، در حال حاضر سه هزار و ۷۶۹ دانشآموز تلفیقی در مدارس عادی درحال تحصیل هستند.
داوطلب بیان کرد: مدارس استثنایی استان با توجه به تنوع نیازهای دانشآموزان، برنامههای آموزشی خاصی را طراحی کردهاند که به ارتقای مهارتهای تحصیلی و اجتماعی دانشآموزان کمک میکند.
وی با اشاره به افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانشآموزان استثنایی استان در سالهای اخیر گفت: پس از دوران کرونا، تعداد دانشآموزان ثبتنام شده در مدارس استثنایی از یک هزار و ۲۱۰ نفر به یک هزار و ۲۳۱ نفر افزایش پیدا کرده است.
شهرداران و دهیاران شرایط ایابوذهاب دانشآموزان استثنایی را فراهم کنند
رئیس اداره آموزشوپرورش استثنایی چهارمحالوبختیاری با بیان اینکه تأمین وسایل نقلیه و تسهیل دسترسی دانشآموزان استثنایی به مدارس و مراکز آموزشی بر عهده شهرداریها و دهیاریها است، اضافه کرد: از شهرداران و دهیاران درخواست میشود تا در زمینه ایابوذهاب دانشآموزان استثنایی همکاری بیشتری داشته باشند، این همکاری میتواند به افزایش بهبود شرایط زندگی این دانشآموزان منجر شود.
نظر شما