حمیدرضا فولادگر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دیدار روز چهارشنبه هیئت امنای «بنیاد نصف جهان» با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: بنیاد نصف جهان بر اساس خط مشی خودش در قالب یک سازمان مردم نهاد که نه کار اجرایی میکند و نه کار انتفاعی و شرکتی، فعال است و برخی از مدیران سابق و فعلی، نمایندگان مجلس و افرادی که در نهادهای مختلف حضور دارند، بعد از سال ۸۹ به فرموده مقام معظم رهبری احساس وظیفه کردند و در قالب این بنیاد بیشتر برای اصفهان کار تسهیلگری، مشاوره و کمک فکری انجام میدهند.
وی افزود: ما به طور معمول در این بنیاد با دولتهای مختلف جلسه داریم و پیگیری حل مسائل استان، طرحهای نیمه تمام و برخی از مشکلاتی که برای برخی از پروژهها پیش میآید را انجام میدهیم. ما نوعی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستیم و در دولت چهاردهم نیز جلساتی را آغاز کردهایم، از جمله شب گذشته که با آقای عارف، معاون اول رئیس جمهور جلسه داشتیم و پیش از آن نیز با مشاور رئیس جمهور جلسه داشتیم و با برخی از وزیران هم ارتباطات برقرار کردهایم.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیریت استان نیز به طور کامل در این قضیه هماهنگ و همراه بنیاد هستند و نمایندگان مجلس نیز حضور فعالی دارند. ما با نمایندگان و شخص استاندار و مدیران استان جلساتی داشتیم و روحیه همراهی وجود دارد.
فولادگر ادامه داد: در جلسه شب گذشته مروری بر مسائل استان اصفهان صورت گرفت و گفته شد که برخی از پیشرفتهایی که در استان داشتهایم بیشتر به دلیل شرایط خاص استان، خلاقیتها و قابلیتهای استانی بوده است که با بهرهوری بیشتر مسائل را جلو میبرند، اما در عین حال علاوه بر مناطق توسعه یافته، مناطق محرومی نیز در استان داریم.
وی با بیان اینکه این پیشرفتها در استان، به دلیل اعتبارات خاص بودجهای نبوده است گفت: ما با اینکه دومین استان از نظر درآمدزایی هستیم اما بازگشت این منابع درآمدی در قالب اعتبارات عمرانی و جاری، به دلیل برخی از مقررات سازمان برنامه و بودجه یا جاذبه سرمایه گذاری در استانهای دیگر، با این درآمدزایی تناسب ندارد. ما این موضوعات را برای معاون اول توضیح دادیم و این نکته مهم را یادآور شدیم که اگر در اصفهان مسائل حل شود و استان توسعه پیدا کند، بخاطر موقعیت خاص استان و مرکزیت آن، استانهای دیگر را نیز جلو خواهد برد.
نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال بیشترین میزان بارانداز بعد از تهران بر جادههای استان اصفهان است و زمانی که جادهها خراب باشد، کل کشور لطمه میبیند اما اگر وضعیت مطلوب باشد حمل و نقل کل کشور منتفع میشود. ما در جادهها با این مشکلات روبرو هستیم و در خطوط هوایی نیز، خط هوایی مناسب اصفهان نداریم، همچنین در بحث ریلی و قطارهای پرسرعت صحبتهای خوبی انجام شد و پیش از آن نیز پیگیریهایی که انجام شده بود را توضیح دادیم.
فولادگر یادآور شد: بحث قطار سریعالسیر اصفهان-تهران با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در حال پیگیری است و معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه قول مساعدت دادهاند. اگر بحث تکمیل پروژه با مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی حل شود، میتوان امیدوار بود که ما در همین دولت شاهد انجام این پروژه باشیم.
وی در مورد پروژههای انتقال آب استان اصفهان گفت: گزارشهای مربوط به این پروژهها را ارائه کردیم و تاکید کردیم که در کوتاه مدت سامانه دوم آب شرب باید راه اندازی شود تا مشکل آب شرب شهر اصفهان و ۱۴ شهر دیگر حل شود و سپس بحث تکمیل تونل سوم، انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان و پروژههای ماندگان و بهشت آباد مطرح شد و مقداری نیز در مورد طرحهای مسکن، آلایندگیها و قطار شهری و حمل و نقل درون شهری صحبت کردیم.
فولادگر تاکید کرد: مسائل استان باید به نوعی حل شود تا مردم اعتمادشان به دولت و نظام افزایش پیدا کند و سرمایه اجتماعی کشور بیشتر شود.
عضو هیئت امنا و کارگروه اقتصادی بنیاد نصف جهان در خصوص تعامل میان دولت و مسئولان استان گفت: اعتماد لازم ایجاد شده است و باید در نظر داشت که بحثهای سیاسی همیشه وجود دارد و در هر دوره ممکن است افرادی از جناحهای مختلف حضور داشته باشند، اما علیرغم برخی اختلاف سلیقههایی که همیشه بوده است، بنیاد نصف جهان توانسته است هم با مدیریت استان و هم با نمایندگان و دولت تعامل داشته باشد و ارتباط لازم ایجاد شده است تا مسائل استان در اولویت دولت قرار بگیرد.
نظر شما