هادی کریمی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای استخدام راهبر در متروی اصفهان، پیش از این لازم بود نیروها به تهران اعزام شوند تا در شرکت متروی تهران آموزشهای لازم را ببینند و گواهینامه دریافت کنند که این فرایند موجب صرف هزینههای سنگین مالی و زمانی برای اصفهان میشد و شرکت متروی تهران نیز برای این خدمات هزینههای قابل توجهی را فاکتور میکرد، به همین دلیل نیاز به تغییر این رویه و دریافت مجوز مستقل برای متروی اصفهان به شدت احساس میشد.
وی افزود: هدف اصلی پروژه، دریافت مجوز برای آموزش و صدور گواهینامه رانندگی قطار بهصورت مستقل در اصفهان بود که پس از پیگیریهای فراوان با وزارت کشور، تیم کارشناسی وزارت از امکانات و زیرساختهای متروی اصفهان بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: طبق امتیازبندی استاندارد که شامل ۱۰۰ امتیاز بود، متروی اصفهان موفق شد ۷۶ امتیاز کسب کند؛ این امتیاز برای صدور مجوز کافی بود، بنابراین مهر سال جاری مجوز رسمی توسط وزیر کشور به متروی اصفهان ابلاغ شد و این شهر توانست بهصورت مستقل مجوز راهبری صادر کند.
کریمی عنوان کرد: با دریافت این مجوز، فرایند استخدام نیروهای جدید آغاز و فراخوان عمومی منتشر شد، درنتیجه چند صد نفر برای آزمون و مصاحبه مراجعه کردند که پس از انجام مراحل مختلف گزینش، ۳۰ نفر بهعنوان نیروهای منتخب نهایی شدند و آموزشهای آنها از یکم دی سال جاری آغاز میشود.
وی بیان کرد: این آموزشها توسط کارکنان فنی متروی اصفهان انجام و گواهینامههای لازم نیز توسط این شرکت صادر میشود.
مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با بیان اینکه دریافت این مجوز و اجرای این طرح مزایای متعددی برای متروی اصفهان به همراه خواهد داشت که نخستین مزیت رفع مشکل کمبود راهبر است، خاطرنشان کرد: راهبران کنونی متروی اصفهان بهدلیل کمبود نیرو مجبور به انجام اضافهکاریهای سنگین بودند که با اضافه شدن نیروهای جدید این مشکل برطرف میشود.
کریمی اضافه کرد: دومین مزیت بهبود عملکرد قطارها است، بهطوری که با اضافه شدن قطارهای جدید و کاهش زمان انتظار، نیاز به راهبران بیشتری خواهد بود، همچنین این اقدام برای راهاندازی خط دوم مترو که نیاز به راهبر دارد نیز ضروری است.
نظر شما