سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سیاستهای گسترش استفاده از دوچرخه طی ادوار مختلف فرازونشیبهای زیادی داشته است؛ در مقطعی گسترش تعداد ایستگاههای دوچرخه و افزایش طول مسیرهای اختصاصی مورد توجه قرار گرفت و پس از آن بهسازی مسیرهای موجود، بررسی گزینههای فناورانه همچون نسلهای جدید دوچرخههای اشتراکی، قفلهای هوشمند و استفاده از اپلیکیشنها در دستور کار معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان قرار گرفته است.
وی افزود: مواردی از جمله تجهیز ایستگاههای مترو به استندهای پارک دوچرخه، احداث پارکینگ هوشمند دوچرخه، تجهیز مدارس و معابر به استندهای پارک دوچرخه و تکمیل آن تا اواخر سال به نتیجه خواهد رسید.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: جذب سرمایهگذار برای احداث ایستگاههای اشتراک اسکوتر و دوچرخه برقی، راهاندازی سیستم اشتراک دوچرخه در آینده نزدیک، آماربرداری از مشکلات موجود در مسیرهای دوچرخه و سپس اصلاح آن در برنامههای این معاونت قرار دارد، البته شهروندان نیز باید به این مسئله آگاهی داشته باشند که بخشی از عرض معابری که در آنها مسیرهای ویژه دوچرخه احداث شده در عمل از خودروهای شخصی گرفته شده است و این فضای اختصاصی محل پارک موتورسیکلت یا بارانداز پیاده کردن اجناس و کالاهای فروشندگان نیست.
ساکت تاکید کرد: مسیرهای ویژه دوچرخه، برای فراهمکردن ایمنی لازم و حرکت روان این وسایل نقلیه طراحی و احداث شده است تا امکان انجام سفر بدون خودروی شخصی در مسافتهای نهچندان طولانی فراهم شود.
وی ادامه داد: بعضی مواقع شاهد هستیم که خودروها در نقاط ورود و خروج این مسیرهای ویژه توقف میکنند که موجب میشود استفاده از این مسیرها برای کاربران با چالش روبهرو شود، البته اهرم ثبت تخلف و اعمال قانون وجود دارد، اما احترام به حقوق شهروندی ضرورتی عرفی، اخلاقی و دینی است.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: موضوع تطبیق مسیرهای موجود با مطالعات جامع حملونقل و شناسایی برخی مسیرهای بدون کارایی احتمالی و کنترل چالش تردد موتورسیکلت در مسیرها در ردیف موضوعات مورد بررسی است.
نظر شما