عرضه و تقاضا نرخ بلیت هواپیما را تعیین کند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر عرضه و تقاضا نرخ بلیت را تعیین کند نرخ مناسب تعیین می‌شود، در مقطع کنونی ما به عنوان ناظر نظارت خود را خواهیم داشت‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، حسن پورفرزانه امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم آذر_ در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل درباره تأثیر تحریم بر حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: در شرایط کنونی مشکلی برای تأمین هواپیما نداریم، اما سرمایه‌گذار ایرانی در تأمین منابع مشکل دارد به نحوی که شرکت ایرانی یک هواپیما با عمر ۲۷ سال را به صورت نقدی می‌خرد، اما شرکت آمریکایی با همان پول پرداختی شرکت ایرانی یک هواپیمای نو خریداری می‌کند.

وی افزود: در دنیا حداکثر مدت زمان توقف هواپیما برای تعمیرات ۴۵ روز است، اما در ایران هواپیماها در زمان تعمیرات به دلیل مشکلات تحریمی شش تا هفت ماه متوقف می‌ماند که این مسئله تحت تأثیر فناوری در کشور نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: اگر عرضه و تقاضا نرخ بلیت را تعیین کند، به طور قطع نرخ مناسب تعیین می‌شود و در مقطع کنونی ما به عنوان ناظر نظارت خود را خواهیم داشت.

پورفرزانه عنوان کرد: قوانین اجازه ساخت قطعات هواپیما را می‌دهد که در یک دوره زمانی طولانی انجام می‌شود، شرکت مپنا در مدت ۹ سال فرایند را آغاز کرد و بخشی از قطعات هواپیماها در نمایشگاه هوایی کیش رونمایی شد.

وی درباره هواپیمای سیمرغ تصریح کرد: ساخت این هواپیما از ۲۰ سال پیش بود و ورود به این صنعت یک تصمیم عاقلانه است، اما اینکه آیا آن انتخاب درسته بوده است باید بگوئیم که تحت تأثیر تحریم‌ها بوده و در آن زمان به‌جز اوکراین امکان همکاری با کشور دیگری نبوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای ایران ۱۴۰ به دلیل تغییر موتور کمی سنگین‌تر از آنتونوف است و به طور کلی باید توجه داشت که در صنعت هواپیمایی سانحه زیاد است و به همین دلیل باید منطقی به این مسئله توجه کرد.

پورفرزانه افزود: هم‌اکنون هواپیمایی سیمرغ برای باربری استفاده خواهد شد و اگر قرار باشد مدل مسافری آن تولید شود به دولت بستگی دارد.

کد خبر 820563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.