به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیستوپنجم آذر_ در صدوپنجاهوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: در سه بخش نیازمند هماهنگی بیشتری هستیم؛ تهیه و توزیع منابع نیاز به برنامه دارد تا متمرکز شود.
وی افزود: مسائل بینبخشی بیش از مسائل مالی ما را رنج میدهد و نیازمند یک هماهنگکننده قوی و برنده است؛ توجه به جزئیات نیز مهم است و پیشنهاد میدهم شهردار اصفهان محلی را برای پیگیری تذکرات مردمی و شوراها اختصاص دهد تا نکات انباشت نشود.
سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خروج دستگاه تیبیام از خط دو متروی این کلانشهر گفت: این اتفاق بههمت همکاران و مهندسانی رخ داد که در عمق بیش از ۳۰ متری زمین در حال فعالیت هستند و به همین بهانه چند آمار از فعالیت پروژه احداث مترو ارائه میکنم.
صالحی گفت: از حدود ۱۴ کیلومتر خط دو متروی اصفهان ۱۱ کیلومتر در کمتر از پنج سال اتفاق افتاده است و بهرغم اینکه خط یک مترو طول بیشتری دارد، بهلحاظ زمانی کمتر از نصف نسبت به این خط انجام شده است که این به معنی نفی گذشته نیست، بلکه به معنای اثبات امروز است که با تلاش و تمرکز مدیریت شهری بر خط دو سبب شد زمان به نصف و کمتر کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: از ۱۶ ایستگاه خط دو متروی اصفهان، عملیات سفتکاری ۱۱ ایستگاه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و بخش عمدهای از آن چیزی که باید رقم میخورد، به صورت همزمان با احداث تونلها پیش رفته و در کنار آن قرارداد تأمین تجهیزات که در مجموعه مدیریت شهری کشور بینظیر بود کمک میکند تا موضوعات در سه جبهه پیش برود.
سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: از سال ۱۴۰۱ بیش از ۶,۲۰۰ میلیارد تومان هزینه قطار شهری زیرِ زمین شده است که معادل بیش از ۳۰ پروژه تقاطع غیرهمسطح و شاید بیشتر باشد، همچنین رساندن ظرفیت انتقالی به بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در سال اتفاقی است که امیدواریم رقم میخورد.
صالحی گفت: ورود همزمان دو دستگاه تیبیام که بهلحاظ فنی مسئلهای قابل توجه است، اتفاق بینظیری بود که جزو نمونههای نادر در جهان است.
سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم سوال میکنند چه زمانی این قطار در دسترس قرار میگیرد؟ گفت: بهلحاظ فنی وقتی احداث پروژه به زمان نصف کاهش پیدا کرده است و بهرهبرداری از آن به سرعت اتفاق میافتد.
وی افزود: طبق صحبت رئیس شورا و وعده شهردار سال آینده شاهد بهرهبرداری آزمایشی در فاز شمال خواهیم بود و با احتساب اینکه طی دو تا سه سال آینده همه ایستگاهها و تونلها در شمال و جنوب و غرب تکمیل شود، باز هم زمان هشتساله احداث تا بهرهبرداری را خواهیم داشت که بهنوعی نصف یا کمتر از نصف زمان راهاندازی خط یک است.
صالحی اظهار کرد: از همه همکاران خود در شورا، شهرداری و قطار شهری تشکر میکنیم و این پروژه را پیشکش ناقابلی در برابر بزرگی و جایگاه ارزشمند مردم اصفهان میدانیم.
نظر شما