به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محسن واعظیفر امروز _شنبه بیستوچهارم آذر_ در چهلوهشتمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت پایان حفاری تونلهای شمالی خط دو متروی اصفهان و ورود همزمان دو دستگاه حفار به ایستگاه ابن سینا اظهار کرد: خط یک متروی این کلانشهر بهطول ۲۱ کیلومتر و ۲۰۰ متر است که از شش سال پیش تاکنون در حال بهرهبرداری بوده و دارای پیشرفت ۹۴ درصدی است.
وی با بیان اینکه خط یک متروی اصفهان با ۱۴ رام فعالیت میکند، در حالی که تعداد ۳۲ رام برای فعالیت این خط لازم است و این تفاوت در تعداد رام، موجب شده سرفاصله زمانی این خط ۱۰ تا ۱۴ دقیقه باشد، افزود: خط یک مترو بهصورت کامل در حال بهرهبرداری است که میطلبد تعداد رامهای آن افزایش پیدا کند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه مطالعات مربوط به خط سه متروی این کلانشهر بهطول هشت کیلومتر و ۸۰۰ متر با ۸ ایستگاه کامل و طرح آن نیز آماده شده است، تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان توانایی لازم برای توسعه خط یک، ادامه خط دو و اجرای خط سه مترو را دارد، اما موضوع مهم تأمین مباحث مالی آن است.
واعظیفر با اشاره به ویژگیهای خط دو متروی اصفهان گفت: طبق برنامهریزیها مقرر شده بود حفاریهای این خط بهطول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر و ۲۳ ایستگاه در دو جبهه انجام شود.
وی ادامه داد: خط دو مترو از دارک به مرکز شهر میآید و در ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط یک تلاقی دارد، بر این اساس مقرر شد اولویت نخست بهرهبرداری از ۱۴ کیلومتر و ۶۰۰ متر از ایستگاه شهید حجاری تا دارک باشد، اما برای سرعتبخشی به پروژه، حفاری تونل را در دو جبهه آغاز کردیم.
خبر در حال تکمیل است…
نظر شما