توانمندی مدیریت شهری اصفهان در اجرای خطوط مترو به شرط تامین منابع مالی

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: مدیریت شهری اصفهان توانایی لازم برای توسعه خط یک، ادامه خط دو و اجرای خط سه مترو را دارد، اما موضوع مهم تأمین مباحث مالی آن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محسن واعظی‌فر امروز _شنبه بیست‌وچهارم آذر_ در چهل‌وهشتمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت پایان حفاری تونل‌های شمالی خط دو متروی اصفهان و ورود همزمان دو دستگاه حفار به ایستگاه ابن سینا اظهار کرد: خط یک متروی این کلان‌شهر به‌طول ۲۱ کیلومتر و ۲۰۰ متر است که از شش سال پیش تاکنون در حال بهره‌برداری بوده و دارای پیشرفت ۹۴ درصدی است.

وی با بیان اینکه خط یک متروی اصفهان با ۱۴ رام فعالیت می‌کند، در حالی که تعداد ۳۲ رام برای فعالیت این خط لازم است و این تفاوت در تعداد رام، موجب شده سرفاصله زمانی این خط ۱۰ تا ۱۴ دقیقه باشد، افزود: خط یک مترو به‌صورت کامل در حال بهره‌برداری است که می‌طلبد تعداد رام‌های آن افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه مطالعات مربوط به خط سه متروی این کلان‌شهر به‌طول هشت کیلومتر و ۸۰۰ متر با ۸ ایستگاه کامل و طرح آن نیز آماده شده است، تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان توانایی لازم برای توسعه خط یک، ادامه خط دو و اجرای خط سه مترو را دارد، اما موضوع مهم تأمین مباحث مالی آن است.

واعظی‌فر با اشاره به ویژگی‌های خط دو متروی اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده بود حفاری‌های این خط به‌طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر و ۲۳ ایستگاه در دو جبهه انجام شود.

وی ادامه داد: خط دو مترو از دارک به مرکز شهر می‌آید و در ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط یک تلاقی دارد، بر این اساس مقرر شد اولویت نخست بهره‌برداری از ۱۴ کیلومتر و ۶۰۰ متر از ایستگاه شهید حجاری تا دارک باشد، اما برای سرعت‌بخشی به پروژه، حفاری تونل را در دو جبهه آغاز کردیم.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 819402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.