ارائه ۱۲ نوع خدمات مدیریت شهری شهرکرد به صورت الکترونیک

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: در حال حاضر ۱۲ نوع خدمت مدیریت شهری از طریق سامانه‌های نرم‌افزاری به شهروندان ارائه می‌شود.

عباس بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری به شهروندان اظهار کرد: در حال حاضر سامانه‌های شهرسازی، عوارض خودرو، ۱۳۷، بارنامه، پرداخت عوارض نوسازی، مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر و نرم‌افزار نقشه شهرکرد در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

وی با اشاره به تحول دیجیتال در خدمات شهری و معرفی سامانه‌های نوین شهرداری شهرکرد افزود: در سامانه شهرسازی محاسبات درآمدی در حوزه شهرسازی، نوسازی، اصناف و ماده ۱۰۰ به صورت الکترونیکی انجام و با اتصال سامانه به دستگاه هایpc-pos پرداخت الکترونیک انجام می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ پیام‌ها، درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادهای خود را با مسئولان شهرداری در میان بگذراند و شهروندان می‌توانند از طریق کد رهگیری پیگیر نتیجه درخواست‌های خود باشند.

بیگی خاطرنشان کرد: نرم‌افزار نقشه شهرکرد بر اساس وب سرویس وAPI توسعه پیدا کرده و این امکان فراهم است تا سازمان‌ها، کسب‌وکارها از سرویس‌های مبتنی بر موقعیت مکانی این سامانه استفاده کنند.

وی گفت: همچنین سامانه بارنامه شهری امکاناتی از جمله صدور پروانه فعالیت و پروانه اشتغال برای شرکت‌ها و رانندگان حوزه حمل بار، درخواست حمل بار با مشخص کردن مبدأ و مقصد، دریافت بارنامه الکترونیکی، مشاهده آنلاین خودرو حمل بار، مشخص بودن قیمت‌ها بر اساس تعرفه‌های مصوب، داشتن کیف پول و امکانات پرداخت اینترنتی و امکان امضای الکترونیکی را برای شهروندان فراهم آورده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد اضافه کرد: در سامانه پرداخت عوارض نوسازی علاوه بر امکان پرداخت آنلاین عوارض نوسازی امکان جست‌وجو و مشاهده کد نوسازی املاک، پیگیری درخواست‌های ثبت شده در سیستم شهرسازی با وارد کردن شماره درخواست، آگاهی از صحت گواهی‌های صادره شده و تصدیق گواهی با وارد کردن کد نوسازی و شماره درخواست و یا شماره الکترونیکی گواهی صادره، دریافت آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ با درج شماره رأی، سوابق پرداختی نوسازی، سوابق پرداخت عوارض اصناف و مشاهده دانشنامه شهرسازی شامل ضوابط طرح تفصیلی و دفترچه عوارض مصوب سال ۱۳۹۹ برای شهروندان فراهم شده است.

بیگی ادامه داد: سامانه مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر بخشی از فرآیندهای کاری و وصول درآمدها و عوارض‌های سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر را الکترونیکی کرده است و موجب افزایش دقت و سرعت در انجام وظایف سازمانی، کاهش مراجعه‌های حضوری رانندگان و استفاده کنندگان از خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی شده است.

وی گفت: همچنین سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ( ITSM) با هدف بهبود کیفیت و افزایش دقت، سرعت و شفافیت در ارائه خدمات سازمان به کاربران و همچنین نظارت بر دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شهرداری شهرکرد، سامانه جامع خزانه‌داری متمرکز با هدف مکانیزاسیون فرآیندهای مبادله موافقت‌نامه هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تخصیص اعتبارات، درخواست وجه و ثبت رویدادهای مالی خزانه‌داری براساس دستورالعمل خزانه‌داری در شهرداری‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن و سامانه مؤدیان مالیاتی با هدف ارسال برخط صورت حساب‌های ثبت شده در سیستم جامع مالی شهرداری به سامانه موصوف راه‌اندازی شده که هم‌اکنون قابل استفاده مجموعه ستاد، مناطق و سازمان‌های وابسته است.

کد خبر 819396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.