عباس بیگی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحالوبختیاری با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری به شهروندان اظهار کرد: در حال حاضر سامانههای شهرسازی، عوارض خودرو، ۱۳۷، بارنامه، پرداخت عوارض نوسازی، مدیریت حملونقل بار و مسافر و نرمافزار نقشه شهرکرد در حال خدماترسانی به شهروندان هستند.
وی با اشاره به تحول دیجیتال در خدمات شهری و معرفی سامانههای نوین شهرداری شهرکرد افزود: در سامانه شهرسازی محاسبات درآمدی در حوزه شهرسازی، نوسازی، اصناف و ماده ۱۰۰ به صورت الکترونیکی انجام و با اتصال سامانه به دستگاه هایpc-pos پرداخت الکترونیک انجام میشود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: شهروندان میتوانند از طریق سامانه ۱۳۷ پیامها، درخواستها، شکایات و پیشنهادهای خود را با مسئولان شهرداری در میان بگذراند و شهروندان میتوانند از طریق کد رهگیری پیگیر نتیجه درخواستهای خود باشند.
بیگی خاطرنشان کرد: نرمافزار نقشه شهرکرد بر اساس وب سرویس وAPI توسعه پیدا کرده و این امکان فراهم است تا سازمانها، کسبوکارها از سرویسهای مبتنی بر موقعیت مکانی این سامانه استفاده کنند.
وی گفت: همچنین سامانه بارنامه شهری امکاناتی از جمله صدور پروانه فعالیت و پروانه اشتغال برای شرکتها و رانندگان حوزه حمل بار، درخواست حمل بار با مشخص کردن مبدأ و مقصد، دریافت بارنامه الکترونیکی، مشاهده آنلاین خودرو حمل بار، مشخص بودن قیمتها بر اساس تعرفههای مصوب، داشتن کیف پول و امکانات پرداخت اینترنتی و امکان امضای الکترونیکی را برای شهروندان فراهم آورده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد اضافه کرد: در سامانه پرداخت عوارض نوسازی علاوه بر امکان پرداخت آنلاین عوارض نوسازی امکان جستوجو و مشاهده کد نوسازی املاک، پیگیری درخواستهای ثبت شده در سیستم شهرسازی با وارد کردن شماره درخواست، آگاهی از صحت گواهیهای صادره شده و تصدیق گواهی با وارد کردن کد نوسازی و شماره درخواست و یا شماره الکترونیکی گواهی صادره، دریافت آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ با درج شماره رأی، سوابق پرداختی نوسازی، سوابق پرداخت عوارض اصناف و مشاهده دانشنامه شهرسازی شامل ضوابط طرح تفصیلی و دفترچه عوارض مصوب سال ۱۳۹۹ برای شهروندان فراهم شده است.
بیگی ادامه داد: سامانه مدیریت حملونقل بار و مسافر بخشی از فرآیندهای کاری و وصول درآمدها و عوارضهای سازمان حملونقل بار و مسافر را الکترونیکی کرده است و موجب افزایش دقت و سرعت در انجام وظایف سازمانی، کاهش مراجعههای حضوری رانندگان و استفاده کنندگان از خدمات ناوگان حملونقل عمومی شده است.
وی گفت: همچنین سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ( ITSM) با هدف بهبود کیفیت و افزایش دقت، سرعت و شفافیت در ارائه خدمات سازمان به کاربران و همچنین نظارت بر داراییهای سختافزاری و نرمافزاری شهرداری شهرکرد، سامانه جامع خزانهداری متمرکز با هدف مکانیزاسیون فرآیندهای مبادله موافقتنامه هزینهای و تملک داراییهای سرمایهای، تخصیص اعتبارات، درخواست وجه و ثبت رویدادهای مالی خزانهداری براساس دستورالعمل خزانهداری در شهرداریها و شیوهنامههای اجرایی آن و سامانه مؤدیان مالیاتی با هدف ارسال برخط صورت حسابهای ثبت شده در سیستم جامع مالی شهرداری به سامانه موصوف راهاندازی شده که هماکنون قابل استفاده مجموعه ستاد، مناطق و سازمانهای وابسته است.
نظر شما