به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان یزد، رضا مختاری در بازدید سرزده به شهرداری منطقه ۳ یزد، ضمن بازدید از بخشهای مختلف شهرداری منطقه به گفتگو با کارمندان و مراجعان پرداخته و در جلسهای که با حضور شهردار منطقه و معاونان و سایر مسئولان شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: کار در حوزه شهرداری دارای اهمیت و حساسیت بالا است و متأسفانه آمارهای واصله در سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور نشان میدهد که شهرداری جزو دستگاههای با شکایات بالا است که ایجاب میکند مدیریت در این بخش دقیقتر، کیفیتر و درستتر صورت گیرد.
وی در خصوص طولانی بودن روند صدور مجوز و نارضایتی مردم افزود: این تأخیرها و فواصل زمانی نهتنها در برنامهریزی شخصی افراد تأثیرگذار است، بلکه منجر به سوءجریانات بعدی و تخلف میشود.
بازرس کل قضائی استان با اشاره به محدودیتهای موجود در نیروی انسانی در شهرداریها گفت: توانمندسازی نیروی انسانی موضوع مهمی است که عدم توجه به آن همچون عارضهای در اکثر دستگاههای اجرایی مشاهده میشود و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.
مختاری افزود: اگر دستگاهی در این حوزه وقت و هزینه لازم را نگذارد روزبهروز سستتر و ضعیفتر خواهد شد، بنابراین آموزشهای کافی و لازم و بروز در تمام حوزهها ضروری است.
وی بیان کرد: عدم انعطافپذیری طرحهای مصوب شهری از آسیبهای مهم است که به عنوان مثال بدون توجه به شرایط اقتصادی آینده طرحهایی مصوب شده و پاسخگوی شرایط فعلی نبوده و منجر به تخلفات میشود.
بازرس کل قضائی استان با اشاره به طولانی شدن پروژه سیتی سنتر یزد که در این منطقه شهرداری قرار دارد، گفت: تأمین پارکینگ یکی از اصول ضروری و لازم و قانونی برای این پروژه است که شهرداری برای رفاه مردم نباید کمکاری نظارتی در این زمینه داشته باشد.
مختاری در خصوص تغییر کاربری در شهر یزد عنوان کرد: شهرداری باید با دقت و حساسیت تغییر کاربریها را نظارت و رسیدگی کند.
وی خاطرنشان کرد: این بازرسی کل نظارت بر پروژهها و وظایف شهرداری را در دستور کار دارد و شهروندان در صورت هرگونه تخلف و کمکاری در حوزه شهرداری میتوانند با سامانه ۱۳۶ تماس و شکایات خود را اعلام کنند.
نظر شما