موسیالرضا حاجیبگلو در حاشیه نشست هماندیشی برندسازی و توسعه سرمایهگذاری خراسان رضوی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خراسانرضوی با بیان اینکه نام مشهد مقدس بهعنوان برندی معتبر بهویژه در حوزههای اشتغال، اقتصاد و فرهنگ هنوز بهطور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است، اظهار کرد: مشکلات اصلی از سیاستهای پولی و بانکی ناشی میشوند که به شدت استان خراسانرضوی را تحت تأثیر قرار دادهاند.
وی با اشاره به برنامهها و ایدههای خود در زمینه سیاستهای پولی و مالی در شورای عالی استانها افزود: این امر نیازمند ساماندهی جدی است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: نبود حمایت کافی از بخش خصوصی و سرمایهگذاران موجب شده است تا در استان خراسانرضوی شاهد خروج سرمایه و نزول فعالیتهای اقتصادی باشیم، بسیاری از مؤسسات اقتصادی که در گذشته در استان فعال بودند، اکنون بهدلیل مشکلات پدید آمده، بهویژه در نظام پولی و بانکی، فعالیتهای خود را کاهش داده یا استان را ترک کردهاند.
حاجیبگلو ادامه داد: این امر موجب شده است که بیش از ۴۰ درصد سرمایهگذاریها از دست برود و منابع جذب شده به نقاط دیگری منتقل شوند.
وی با بیان اینکه اگر برند مشهدالرضا (ع) بهویژه در شرایط بحرانی همچون دوران کرونا نبود، مشهد مورد توجه قرار نمیگرفت، گفت: ظرفیتهای گسترده مشهد هنوز مورد بهرهبرداری کامل قرار نگرفتهاند و مدیریت شهری نیز در این زمینه باید اهتمام مضاعفی داشته باشد.
حاجیبگلو با انتقاد از سیاستهای موجود که موجب شده است سرمایهگذاران در میانه راه پشیمان شوند، افزود: خدمات ارائه شده در مشهد گرچه در سطح ملی است، اما اعتبارات دریافتی در سطح محلی و محدود به ۵۶ هزار میلیارد تومان است که این میزان برای اداره شهر مشهد کافی نیست.
نظر شما