به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از راهداری یزد، محمد رستگاری اظهار کرد: در رابطه با تعریف و اجرای طرحها، نگاه رسمی این است که حجم طرحهای قابل تعریف متناسب با اعتبارات تخصیص یافته در نظر گرفته شود که با این روش، در مدت زمان کوتاه و مشخص تعداد بسیار محدودی از طرحها قابل انجام بوده و قطعاً حجم کار به شدت محدود خواهد شد.
وی افزود: مدل دیگر این است که با توجه به نیازهای مردم، جامعه و مشکلاتی که وجود دارد، طرحهایی را با استفاده از حداکثر ظرفیت اعتباری از محل منابع ملی، استانی و یا معدنی و سایر منابع ممکن، تعریف کرده و به تدریج آنها را متناسب با اعتبار تخصیصی تکمیل کنیم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ادامه داد: در این مدل ممکن است به دلیل تأخیر در تخصیصها یا محدودیتهای این موضوع، بهرهبرداری از طرحها با تأخیر مواجه شود اما اقدامات گستردهتر و حجم بیشتری از طرحهای مورد نیاز شبکه جادهای انجام خواهد شد که با اکتفا به اعتبارات محدود تخصیص یافته، محقق نمیشد.
رستگاری ادامه داد: اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان طی چند سال اخیر روش دوم را در دستور کار قرار داده و با استفاده از حداکثر ظرفیتهای اعتباری، حجم زیادی از طرحهایی که در ایمنسازی و بهبود کیفیت خدمتدهی در شبکه جادهای مؤثر بوده است را تعریف کرده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از این طرحها به بهرهبرداری رسیده و مابقی نیز در حال پیگیری برای تکمیل است به گونهای که هماکنون حجم ریالی قراردادهای فعال در حوزه راهداری استان بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای تصریح کرد: نارضایتیهایی که برخی اوقات از طولانی شدن روند اجرایی برخی طرحها وجود دارد، بهدلیل محدودیت اعتبارات است. هر چند با کمی تأمل در بازه زمانی طولانیتر میتوانیم شاهد تغییرات و تحولات اساسی در حوزه راهداری و حملونقل جادهای باشیم که برای همه مردم ملموس خواهد بود.
رستگاری گفت: طی یک سال گذشته شاهد تغییرات چشمگیری در کیفیت رویه آسفالتی شبکه جادهای هستیم و این تغییرات با حجم اقداماتی که در حال انجام است ادامه خواهد داشت.
وی همچنین به کمبود نیروی انسانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه راهداری استان همیشه با معضل کمبود نیروی انسانی مواجه بوده است که امید است با همراهی مسئولان محلی در شهرستانها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، این مشکل را که در راهداری زمستانه بسیار پررنگتر از همیشه است، با تأمین نیروی کارگر راهدار و رانندگان متخصص کمرنگ کنیم.
نظر شما