به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، محسن زارعی در نشست مشترک با دبیرخانه ملی راهبری سنجش و ارزشیابی یادگیری دانش آموزان با بیان اینکه ارزشیابی برای یادگیری رویکرد اصلی در فرایند آموزش است، اظهار کرد: سنجش و ارزشیابی اهرمی برای اصلاح فرایند یاددهی-یادگیری است و لازمه این مهم، ارتقای سواد سنجش معلمان و توانمندسازی دبیران است.
وی افزود: اشاعه سواد سنجش به تمام معلمان در دستور کار دبیرخانه قرار گیرد و در این راستا با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تولید بستههای آموزشی بر اساس راهنمای عمل و تحلیل نتایج آزمونهای نهایی در حال تدوین است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تاکید بر نقشآفرینی دبیرخانه در توانمندسازی دبیران با رویکردهای نوین گفت: ارزشیابی شایستگیمحور و توجه به یادگیری عمیق دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه اول از ضروریات تحول در روشهای آموزشی است.
نظر شما