به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، با اشاره به رونمایی از پویش ملی بر مدار مقاومت اظهار کرد: مدارس و مراکز غیردولتی و هیئت امنایی باید با مشارکت و همراهی در جریان این پویش ملی با محوریت مقاومت، فلسطین، لبنان و سوریه نقشآفرین و کنشگر باشند.
وی با بیان اینکه مطلوبسازی فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی و هیئت امنایی مورد تاکید قرار دارد، افزود: توجه به آموزش با محوریت کتابهای درسی و نقش معلم جهت پیشرفت تحصیلی دانشآموزان و رشد کمی و کیفی برنامههای مدارس باید کاربردی و اجرایی شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه رشتههای فنیوحرفهای و افزایش مهارتآموزی در مدارس کشور ادامه داد: توانمندسازی دانشآموزان و هدایت تحصیلی مطلوب، فرصتی مناسب است تا رویکرد دانشآموزان به آینده شغلی و تحصیلی توأم با امیدواری باشد.
محمودزاده تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش آن در پیشرفت فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس را مهم دانست و عنوان کرد: دانشآموزان و معلمان نقش محوری در فرایند یاددهی و یادگیری را برعهده دارند، بنابراین مدارس با توجه به تغییرات آزمون سراسری و تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاهها باید در راستای ارتقای کیفیت آموزش و افزایش سطح علمی و تراز میانگین نمرات دانشآموزان برنامهریزی و تلاش مضاعفی داشته باشند.
نظر شما