هوشنگ نظریپور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایمنی معابر و خیابانهای شهر یکی از موضوعات مهم در مدیریت ترافیک کلانشهرها محسوب میشود و اغلب تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله احداث خطوط و ایستگاههای حملونقل همگانی است، اما ایمنی ترافیک بیشتر بهعنوان یک قطعه گمشده در طراحی و اثرسنجی پروژهها در سیاستهای حملونقل همگانی قرار میگیرد.
وی افزود: بهطور کلی عرض مسیر و سرعت طرح دو عامل اصلی در کنترل تصادفات جادههای شریانی درون شهری است.
مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تأکید کرد: ایمنی در جداسازی جریانهای ترافیکی به ویژگیهای هندسی و ترافیکی مورد نظر در طراحی بستگی دارد؛ در بعضی نقاط که اتصال بین دو مسیر ضروری است یا در محل تقاطعها، ممکن است، خطر کاهش ایمنی تردد بیشتر از حد معمول باشد.
نظریپور افزود: بر همین اساس ایمنسازی حاشیه مسیر اتوبوسهای تندرو با نصب نردههای فلزی در رفیوژ میانی خیابان جی غربی، حدفاصل سهراه همدانیان تا تقاطع مالک اشتر در خیابان جی شرقی، به طول پنج کیلومتر در دستور کار منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۰ درصد این پروژه با اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال پیشرفت اجرایی داشته است.
مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بیان کرد: اجرای عملیات نردهگذاری در خیابان جی با هدف افزایش ایمنی تردد عابران پیاده که در معرض خطر تصادفات و تخلفات ترافیکی قرار دارد انجام میشود، همچنین گذرگاههای عابران پیاده در طول این مسیر طراحی و لحاظ شده است.
نظر شما