به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عاطفه مدبرنژاد درجلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش فارس در شیراز اظهار کرد: تعامل بین بخشهای مختلف اداره کل آموزش و پرورش فارس ستودنی است و این مجموعه بسیار خوب و هماهنگ عمل میکند.
وی افزود: انجمن اولیا و مربیان مهمترین بستر برای تعامل بین خانه و مدرسه است و هیچ کس نمیتواند منکر این تعامل و همکاری سازنده باشد.
مشاور وزیر در امور بانوان و مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین عنصر تربیتی فرزندان، خانواده است و بعد از آن مدرسه قرار دارد و این دو نهاد شرکای راهبردی در تربیت دانشآموزان هستند.
مدبرنژاد ادامه داد: در سند تحول یکی از کنشگران اصلی، خانواده است لذا آگاهی بخشی در خصوص نهاد خانواده به ارکان مدارس ضروری است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش خانواده بسیار حائز اهمیت است و مدرسان حلقه وصل مدرسه و خانوادهها هستند.
مشاور وزیر در امور بانوان و مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد ارتباط، مشارکت و نظارت در حوزه خانواده از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش است.
مدبرنژاد گفت: در حوزه سلامت با مسائلی روبرو هستیم که نیازمند مدرسان آموزش خانواده متخصص سلامت هستیم و این اتفاق مهم امسال افتاده است.
وی اضافه کرد: نظام جامع آموزش خانواده به استانها ابلاغ شده است و تولید محتوا نیز در آموزش و پرورش شروع شده است.
مشاور وزیر در امور بانوان و مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، گفت: مناطق هدف و آسیبهای دهگانه شناسایی و محتوای مناسب تولید و در اختیار استانها قرار میگیرد.
وی گفت: تسهیل در نقل و انتقالات بانوان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سیاستهایی است که در دستور کار قرار دارد لذا برای کسانی که فرزند خردسال دارند در نقل و انتقالات امتیاز ویژهای در نظر گرفته شده است.
مدبرنژاد اضافه کرد: در موضوع پوشاک مدارس، آموزش و پرورش نقش نظارتی دارد و در سرویس مدارس رویکرد ما نگاهی تربیتی است لذا اصلاحات پیشنهادی به هیئت دولت ارجاع شده است تا مشکلات مربوطه امسال حل و فصل شود.
وی ادامه داد: بر اساس بازدیدهایی که از مدارس استثنایی استان صورت گرفت، دانشآموزان تحت تربیت شش ساحتی قرار گرفتند و این موضوع قابل تقدیر است.
نظر شما