به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عبداله حبیبی امروز _ جمعه نهم آذر_ در گفتوگو با رسانهها اظهار کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تنها انتقال دانش نیست؛ بلکه پرورش نسلی سالم، مسئولیتپذیر و آیندهساز است و طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان و خط ۱۵۷۰ به عنوان دو بال قدرتمند در حوزه پیشگیری و مداخله زودهنگام در آسیبهای اجتماعی دانشآموزی عمل میکند
وی افزود: طرح نماد با غربالگری دانشآموزان، شناسایی زودهنگام مشکلات احتمالی و ارجاع به مراکز تخصصی، گامی مهم در این مسیر برداشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: از سوی دیگر، خط ۱۵۷۰ بهعنوان یک پل ارتباطی مستقیم بین دانشآموزان، اولیا و دستگاههای حمایتی عمل میکند و امکان ارائه خدمات مشاورهای و حمایتی ۲۴ ساعته را فراهم میآورد.
حبیبی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در طرح نماد توضیح داد: در استان خوزستان، طرح نماد با جدیت و برنامهریزی دقیق در حال اجرا است؛ برخی از مهمترین اقدامات ما در این راستا، آموزش معلمان و مربیان، غربالگری دانشآموزان، همکاری با دستگاههای حمایتی و توسعه زیرساختهای مشاورهای است.
وی تاکید کرد: برگزاری دورههای آموزشی تخصصی برای توانمندسازی معلمان و مربیان در شناسایی علائم هشداردهنده و مداخله به موقع از اولویتهای ما در آموزش و پرورش است، انجام غربالگری منظم از دانشآموزان در مدارس برای شناسایی و تجهیز مدارس به اتاقهای مشاوره و افزایش تعداد مشاوران در مدارس از دیگر اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به رضایتمندی اولیا و دانشآموزان از خدمات ارائه شده در قالب طرح نماد گفت: خط ۱۵۷۰ یک پل ارتباطی ۲۴ ساعته است که دانشآموزان، اولیا و معلمان میتوانند در هر زمان از شبانهروز با آن تماس بگیرند و از خدمات مشاورهای، روانشناسی و حمایتی بهرهمند شوند.
حبیبی اضافه کرد: این خدمات شامل مشاوره تلفنی ارائه مشاوره تلفنی در زمینههای مختلف تحصیلی، عاطفی، رفتاری و اجتماعی، همچنین در صورت نیاز ارجاع به مراکز تخصصی است.
وی افزود: همچنین از طریق این سامانه ۲۴ ساعته مشکلات دانشآموزانی که در معرض آسیب هستند پیگیری میشود و خدمات حمایتی به آنها ارائه خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم همراهی اولیا با اجرای این طرح بیان کرد: اولیا باید با مدارس همکاری نزدیک داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر در رفتار یا عملکرد فرزندان خود، موضوع را با مدرسه در میان بگذارند.
حبیبی خاطر نشان کرد: معلمان نیز باید به عنوان چشم و گوش جامعه باشند و هرگونه مشکلی را که در بین دانشآموزان مشاهده میکنند، به مشاور مدرسه یا خط ۱۵۷۰ اطلاع دهند.
نظر شما