اختصاص ۱۰ همت از اعتبار شهرداری تهران به پروژه پیشنهادی شهروندان

سخنگوی شهرداری تهران گفت: امسال حدود ۱۰ همت از اعتبار شهرداری برمبنای به شهروندان در محله و ناحیه خود اختصاص پیدا می‌کند و شهرداری این پروژه‌ها را در قالب لایحه به شورای شهر ارائه می‌کند تا مصوب شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، عبدالمطهر محمدخانی امروز _دوشنبه پنجم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در هفته‌های آینده خانه روزنامه‌نگاران شهر به اصحاب رسانه واگذار می‌شود که کارهای اجرایی آن در مرحله آخر است و تا یک ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: طبق قراردادی که با طرف چین برای برقی‌سازی حمل‌ونقل داشتیم در این مسیر شورای شهر و دولت قبلی و فعلی همکاری داشتند.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه راه حل مشکل آلودگی برقی سازی حمل و نقل است، تصریح کرد: ۱۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰ خودروی برقی به زودی وارد شبکه حمل‌ونقل تهران خواهد شد و بعد از بسته اول تعداد ناوگان برقی افزایش پیدا می‌کند، به نحوی که تعداد اتوبوس‌های برقی تهران به ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

محمدخانی درباره انتصابات شهرداری تهران تصریح کرد: انتصابات در این دوره شهرداری تهران کمتر از دو دوره قبل و بعضی تغییرات قهری بوده است، به عنوان مثال شهردار منطقه ۲۲ براساس حُسن نظر وزیر کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رفته است و به همین دلیل باید جانشین معرفی می‌شد.

وی ادامه داد: به طور قطع با تنوعی که شهرداری تهران وجود دارد برای هر اقدامی که منجر به سرعت و تنوع‌بخشی به خدمات می‌شود اقدامات لازم انجام خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران درباره مجوز پروژه‌های بزرگ مقیاس مسکن تصریح کرد: صدور این مجوزها ذیل قانون اقدام ملی مسکن است و در راستای حل مشکل مسکن و کمک به بازسازی آن انجام می‌شود، به همین دلیل و با وجود نظارت‌های قانونی پروژه‌ها به سرانجام خواهد رسید، در مرحله نخست مجوز بر مبنای کمیسیون ماده ۵ انجام می‌شود.

محمدخانی ادامه داد: در بحث انبوه‌سازی مسکن ویژگی‌های وجود دارد تا کار سرعت بگیرد، چراکه در شرایط کنونی بحران بافت مسکن در کشور وجود دارد و باید در این زمینه اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

انتصابات در این دوره شهرداری تهران کمتر از دو دوره قبل و بعضی تغییرات قهری بوده است، به عنوان مثال شهردار منطقه ۲۲ براساس حُسن نظر وزیر کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رفته است و به همین دلیل باید جانشین معرفی می‌شد

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های شهری به سه دسته تقسیم می‌شود، عنوان کرد: تعدادی از پروژه‌های کوچک مقیاس است و در اداره قبلی بر زمین مانده بود و در مجموع این ۱۵۰ رویداد امید و افتخاری که شهرداری شروع کرد به ثمر رساندن این پروژه‌ها بود.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: به عنوان مثال قطار شهری اکباتان که سال‌ها خاک می‌خورد به بهره‌برداری رسید، در همین راستا و به زودی شهرداری تهران پروژه پایانه شرق تهران و بلدیه تهران را افتتاح خواهد کرد.

محمدخانی با بیان اینکه تراموای تهران به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: خرداد سال آینده پروژه اتوبان یادگار امام را خواهیم داشت که به بزرگراه فتح و بزرگراه آزادگان وصل خواهد شد و به مسیر مواصلاتی شمال و جنوب تبدیل می‌شود.

وی، اظهار کرد: احداث سه خط متروی ۸، ۹ و ۱۰ در این دوره آغاز شد و به طور قطع در مدت یک یا دو سال به بهره‌برداری نمی‌رسد، اما طرح بهره‌برداری از ایستگاه‌های خطوط هفت‌گانه انجام خواهد شد؛ در ادوار قبلی بعضی ایستگاه‌های یک خطوط افتتاح می‌شد و به همین دلیل ایستگاه‌های همه خطوط بهره‌برداری خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران درباره ورود سازمان بازرسی به قرارداد شهرداری با چین تاکید کرد: روایتی که درباره این موضوع در یک رسانه مطرح شده بود هیچ منبعی نداشت و سینمایی بود، شهرداری با دستگاه‌های نظارتی همراه است و اگر موارد را مطرح کنند در یک فضای کارشناسی بررسی خواهد شد.

محمدخانی اضافه کرد: در مقطع کنونی یک همراهی سازنده برای برقی سازی ناوگان شهر تهران با سازمان بازرسی انجام می‌شود و به همین دلیل اگر اشکالاتی مطرح شده برطرف می‌شود و این پروژه با قدرت پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در تمام طول مسیر همکاری دولت و مجلس را داشتیم، ردپای مافیای خودرو را شاهد بودیم و با آن روبه‌رو هستیم؛ تفاوت قیمت خودروهای برقی که از چین وارد می‌شود با فرایندهای قبلی حدود ۸۰ هزار یورو است و به همین دلیل مافیای خودرو برای کسب این سود سنگ اندازی می‌کند.

سخنگوی شهرداری تهران درباره دلایل ورود کم ناوگان حمل‌ونقل برقی گفت: بخشی از این مسئله در نتیجه مسائل بین المللی بوده است و به همین دلیل برای حفظ منافع ملی تصمیم گرفتیم این راه پر پیچ و خم را برویم.

محمدخانی درباره نقش مافیای خودرو در آلودگی هوا از طریق خودروهای ناقص تصریح کرد: رسانه‌ها باید به مسئله مافیای خودرو ورود کنند، در شرایط کنونی شهرداری تهران از تولید داخلی حمایت می‌کند و به اندازه خرید خارجی از خودروساز داخلی خرید شده است به نحوی که حدود ۶۰۰ خودروی داخلی گازوئیلی به ناوگان اضافه می‌شود و تعداد خودروهای داخلی به ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس می‌رسد.

وی اضافه کرد: در هیچ دوره‌ای شهرداری این میزان اتوبوس را از خودروسازان داخلی خریداری نکرده است و برای خودروهای برقی با کیفیت و ارزان به سراغ تولیدکننده خارجی رفتیم.

سخنگوی شهرداری تهران عنوان کرد: یکی از خودروسازان داخلی که علیه واردات خودرو برقی از چین جریان‌سازی کرد اتوبوس‌هایی به شهرداری تهران داده بود که هنوز در پارکینگ قرار دارد و شهرداری تهران در مسیر قانونی در حال پیگیری این موضوع است.

محمدخانی گفت: توسعه معاینه فنی و خروج کارخانجات از سطح در کاهش آلودگی مؤثر است، اما به طور قطع برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل برقی مهم‌ترین گام در مسیر کاهش آلودگی هوای تهران است و در حال حاضر اقداماتی در حوزه لاین بی آر تی انجام می‌شود که ورود خودروهای شخصی به آن کاهش پیدا می‌کند، همچنین تلاش می‌شود هزینه تردد با خودروهای تک سرنشین افزایش پیدا کند.

وی درباره انتخاب شهردار تهران توسط مردم، افزود: اگر مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصمیم بگیرد، مدیریت شهری با آن هماهنگ خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در این دوره بخشی از اقدامات شهرداری در قالب طرح «من شهردارم» توسط شهروندان انجام شده است که سال نخست چهار همت، سال گذشته ۹ همت و امسال حدود ۱۰ همت از اعتبار شهرداری برمبنای خواست شهروندان در محله و ناحیه خود پروژه‌ها انتخاب و شهرداری در قالب لایحه به شورای شهر ارائه و مصوب می‌شود.

محمدخانی درباره انتقال زباله از ساری به تهران گفت: در حال حاضر یک زباله‌سوز در ساری در حال راه‌اندازی است و قرار شد زباله‌های این شهر به چهار شهر منتقل شود تا پروژه راه‌اندازی شود.

وی افزود: پروژه دفن زباله‌های شهر ساری کمتر از نیمی از پسماندهای شهر تهران است و به همین دلیل انباشت خیلی زیادی در زباله‌های تهران ایجاد نمی‌کند که با توجه به اینکه کمکی در راستای رفع بحران محیط زیست در شهر ساری بوده فعالان محیط زیستی باید از این پروژه حمایت می‌کردند.

سخنگوی شهرداری تهران درباره فعالیت اتباع در شهرداری تهران گفت: در حال حاضر اتباعی که تخلفی انجام می‌دهند به کمک نیروی انتظامی رد مرز خواهند شد.

کد خبر 813678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.