۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
اجرای ۱۴۱ برنامه نوین تبلیغی در بقاع متبرکه

خبرگزاری ایمنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اجرای ۱۴۱ برنامه نوین تبلیغی سازمان اوقاف در بقاع متبرکه، گفت: در ۱۴ امامزاده خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون بر پا شده است که این خیمه‌ها متشکل از بخش‌های خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، گفتمان‌های دینی، غرفه کودک و نوجوان و آسیب‌شناسی عزاداری هستند.

به گزارش ایمنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم اصفهان در برگزاری مراسم‌های مذهبی درطول سال پیشگام هستند، گفت: خوشبختانه برگزاری مراسم‌های ماه محرم در اصفهان از شکوه قابل ملاحظه‌ای در سطح کشور برخوردار است، چراکه مردم این شهر همواره در طول سال به برگزاری مراسم‌های مذهبی در سطح محلات و مساجد اقدام می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حسین اژدری ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث شده وجهه فرهنگی مردم اصفهان در کشور دارای شاخصه خاص باشد برگزاری مراسم‌های روضه‌خوانی در منازل است که این آیین‌ها، تداوم دهنده و تبیین کننده نهضت عاشورا در جامعه هستند.
وی تصریح کرد: آنچه که ما را از توطئه ها و خطرات دشمنان ایمن می‌کند برگزاری جلسات روضه‌ی خانگی در طول سال است چرا که با یاد کردن مداوم ائمه و به خصوص تبیین قیام کربلا در بین مردم، محلات و مساجد می توانیم توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.
اژدری همچنین به اعزام ۴۰ مبلغ از استان قم به استان اصفهان در ماه محرم خبر داد و بیان داشت: این مبلغین علاوه بر فعالیت در امامزاده ها و بقاع متبرکه در سطح مدارس و دبیرستان ها نیز به فعالیت های تبلیغی می‌پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این مبلغین تا ۱۱ محرم در اصفهان به فعالیت‌های تبلیغی خواهند پرداخت و در دهه سوم صفر نیز در استان اصفهان حضور می‌یابند.
وی تصریح کرد: در نظر داریم که مبلغین روحانی که در سطح امامزاده ها و بقاع متبرکه حضور دارند را به دیگر مکانها برای تبلیغ اعزام نماییم و ۲۰۰ مبلغ جدید را در دهه سوم صفر در مساجد و بقاع متبرکه جایگزین آنها کنیم.
حجت‌الاسلام اژدری با اشاره به برنامه‌های محرم سازمان اوقاف در سطح کشور و اجرای برنامه‌های مشارکتی عزاداری در بیش از ۱۲ هزار مسجد، حسینیه و تکیه ادامه داد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ روحانی و مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در ایام ماه محرم اعزام شده‌اند که سرفصل برنامه‌های ما در امامزادگان حضور مبلغین و روحانیون برای تبیین نهضت عاشورا و زدودن آسیب‌ها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف در عرصه‌های نوين تبلیغی، گفت: در ۱۴ امامزاده خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون بر پا شده است که این خیمه‌ها متشکل از بخش‌های خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، گفتمان‌های دینی، غرفه کودک و نوجوان و آسیب‌شناسی عزاداری هستند.
وی یادآور شد:‌ در ۲۵۰ امامزاده نمایشگاه بصیرت عاشورایی طراحی شده که اهداف و قیام عاشورا و پیام‌های آن در ۲۲ تابلوی محتوایی و گرافیکی به نمایش در آمده و در ۲۵ امامزاده نیز دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی فعال شده است.
وی با بیان این‌که سعی کرده‌ایم برنامه‌های سنتی عزاداری با استانداردهایی که در عزاداری الگو مطرح است در کشور ارائه شود، اظهار داشت: در ۷۰۰ امامزاده به مدت ۴۰ روز برنامه قرائت زیارت عاشورا برگزار می‌شود و نماز جماعت به ویژه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا به صورت باشکوهی برگزار خواهد شد. همچنین برنامه ختم قرآن و محافل انس با قرآن در شب سوم شهادت امام حسین (ع) برپا می‌شود.
مدیر کل اوقاف استان اصفهان در ادامه به برنامه‌های این سازمان در راستای کمک به هیات‌های مذهبی در امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد و گفت: سیاست ما این است که حتما هیات‌هایی که الگوی صحیح عزاداری را رعایت کرده‌اند و در خط رهبری و ولایت فقیه هستند و همچنین ارزش‌ها و مبانی نظام را رعایت می‌کنند و از طرح مباحث خرافی و تمثالها و شمايل منتسب به ائمه پرهیز می‌کنند، حمایت شوند.
وی با بیان این‌که یکی دیگر از معیارهای ما در کمک به هیات‌های مذهبی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از سوی آن‌هاست، خاطرنشان ساخت: متاسفانه برخی از هیات‌ها پول موقوفات را دوست دارند، اما نامی از وقف و موقوفات نمی‌برند، بنابراین یکی از سرفصل‌های ما در حمایت مالی از هیات‌های مذهبی، توجه آنها به موضوع وقف است.
حجت الاسلام والمسلمین اژدری، توزیع کتابچه‌هایی با تیراژ ۲۰ هزار جلد و با عنوان درس‌هایی از عاشورا، عاشورا عبرت بزرگ تاریخ، سجاده خونین، فاطمه سه ساله، اشک و لبخند و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی و جوایز و کتاب هفت جلدی با عنوان رستاخیز کربلا را از دیگر بخش‌های ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد.
وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ وقف، کتابی به عنوان احسان ماندگار در ۵۰ هزار شمارگان در اختیار مردم قرار گرفته که ۴۰ سوال از آن طراحی شده و برای شرکت‌کنندگان جوایز ارزشمندی چون هزینه عمره، عتبات، مشهد مقدس و ۱۲۰۰ قلم قرآني اهدا خواهد شد.
/۹۳

کد خبر 81000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.