طرح زندگی با آیه‌ها در ماه محرم اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طرح زندگی با آیه‌ها در ماه محرم اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: روحانیون و مبلغان در این بازه زمانی وظیفه سنگینی به‌لحاظ ترویج معارف دینی دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار سال‌جاری در بحث محرم «آزادگان عالم در خیمه حسین» است که این شعار مفهوم بسیار عمیقی دارد و برگرفته از مفاهیم وزین عاشورا است، افزود: این نشان‌دهنده آن است که انسان‌های آزاده‌ای که فطرتاً پاک هستند، فهمی از این فرهنگ خواهند داشت و زیر این خیمه قرار خواهند گرفت و اتفاقاتی که امروز در دنیا به‌ویژه غزه رخ می‌دهد، این موضوع را تأیید می‌کند و این مظلومان با شعار «یا حسین» به مصاف ظالمان می‌روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه واقعه عاشورا محدود به یک بستر زمانی ویژه نبوده و نیست، اضافه کرد: عاشورا یک واقعه ساری و جاری است و باید نتایج آن را باید در زندگی دنیوی ببینیم و نیز آنچه که امروز در جهان اتفاق می‌افتد، باید با الگوگیری از این مکتب با آن مواجه شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اعزام مبلغان در ایام محرم به نقاط مختلف استان به‌ویژه مناطق روستایی گفت: بیان فضائل و مناقب ائمه اطهار به‌ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، پاسخ به سوالات، مشاوره، تشکیل مجالس عزاداری و روضه‌خوانی، راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های ویژه دهه نخست محرم در مساجد است که با استقرار مبلغان دینی و هیئت امنای مساجد و تکایا برگزار می‌شود.

یوسفی همچنین از فعالیت ۷۰۰ هیئت مذهبی در استان در ایام محرم خبر داد و افزود: به‌منظور اجرای برنامه‌های مورد نظر اقدامات تبیینی برای مبلغان اعزامی انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ایام محرم گفت: آیات شاخص برای این ماه از طرف سازمان دارالقرآن‌الکریم مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است و کتابچه‌های ویژه آن بین مراکز قرآنی توزیع خواهد شد.

کد خبر 769811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.