به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین فهرست جهانی «برند فاینانس» که روز پنجشنبه منتشر شد، دبی چهار پله صعود کرده و از بین ۱۰۰ شهر، پس از لندن، نیویورک، پاریس و توکیو به پنجمین برند برتر شهری جهان تبدیل شده است. لندن به عنوان برترین شهر جهان تلقی میشود، اما دبی بر اساس شاخص شهرت از آن بهتر عمل کرده است. «برند فاینانس» یک سازمان جهانی پیشروی مستقل ارزیابی برند و مشاوره استراتژی است.
رتبه برتر دبی از نظر شهرت با جایگاه برتر آن در رکن تجارت و سرمایهگذاری مطابقت دارد. این شهر همچنین از نظر توجه به کار محلی (از رتبه ۱۶ به ۸) و توجه به کار از راه دور (از ۲۴ به ۴) به دستاوردهای چشمگیری دست یافته است.
امارات با داشتن ابتکاراتی مانند بنیاد «آینده دبی» که به کسب رتبه نخست آن برای پتانسیل رشد آینده کمک کرده، مرکز اصلی برای نوآوری و استارتآپها است. علاوه بر این، رتبه دوم دبی در حوزه اقتصاد قوی و باثبات و رتبه سوم برای مالیات شخصی جذاب، موقعیت این شهر را به عنوان یک مکان برتر برای سرمایهگذاری تثبیت میکند و آن را به شهر برتر جهان از نظر سرمایهگذاری تبدیل میکند.
نتایج سال ۲۰۲۴ بر اساس یک نظرسنجی از بیش از ۱۵ هزار پاسخدهنده در ۲۰ کشور است و نگاهی دقیق به برندهای شهری پیشرو در جهان ارائه میدهد. از پاسخدهندگان خواسته شد تا ۱۰۰ شهر را بر اساس شاخصهای کلیدی عملکرد شامل آشنایی، شهرت و توجه رتبهبندی کنند که نشان میدهد چقدر این شهرها به عنوان مکانهایی تلقی میشوند که مردم مایل به زندگی، کار، مطالعه، بازدید، بازنشستگی و سرمایهگذاری هستند.
لندن جایگاه خود را به عنوان برترین برند شهری جهان حفظ کرده است. این شهر از نظر آشنایی (سوم) و شهرت (سوم) برتری دارد، که نمونهای از مشخصات و جذابیت جهانی قوی آن است. با این حال، لندن بهویژه در زمینههایی همچون زندگی، سرمایهگذاری و بازنشستگی با چالشهایی روبهرو است (رتبه نوزدهم). نیویورک و پاریس بهترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار دارند؛ پاریس در فرهنگ و میراث پیشتاز است، در حالی که نیویورک رتبه نخست را در زمینه آموزش و علم دارد. توکیو به رتبه چهارم رسیده است و به عنوان پیشرو در علم و فناوری در جهان شناخته میشود.
نظر شما