تهرانی‌ها چگونه تاکسی خود را نوسازی کنند؟

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای نو در شهرداری تهران با ارائه تسهیلات آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران و به نقل از سازمان تاکسیرانی تهران، یکی از مهم‌ترین اولویت شهرداری تهران مقابله با آلودگی هوا است و به همین دلیل موضوع نوسازی تاکسی‌های فرسوده به عنوان یکی از عوامل مؤثر در آلایندگی فصل سرد سال در اولویت قرار گرفته و ثبت‌نام خودرو «بی ۵۱۱» برای تاکسی در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

دریافت خودروی بی ۵۱۱ یکی از گزینه‌های نوسازی برای رانندگان تاکسی در تهران است که سازمان تاکسیرانی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۸ درصد به آن‌ها می‌دهد، همچنین برای اجرای این طرح خودروساز نیز تسهیلات ۳۰۰ میلیونی با کارمزد ۱۴ درصد می‌دهد.

رانندگان متقاضی خودروی بی ۵۱۱ می‌توانند در سامانه نوسازی ثبت‌نام و نسبت به تهیه خودرو اقدام کنند، در یک ماه اخیر ۵۰ متقاضی برای دریافت خودروی بی ۵۱۱ در تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

بی ۵۱۱ خودرویی جدید است و هنوز به عنوان تاکسی در شهر فعال نشده است، به همین دلیل با ورود این خودروها به سطح شهر، ثبت‌نام متقاضیان بیشتر خواهد شد.

سدان ۵۱۱ محصولی اقتصادی است که نخستین‌بار در سال ۱۴۰۰ معرفی شد، اما در آن زمان عرضه محدودی داشت و نتوانست جایگاه خودش را در بازار کشور به دست بیاورد.

این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است؛ سدان ۵۱۱ هم اکنون در بازار آزاد ایران حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و به همین دلیل با توجه به اینکه بعضی خودروهای اتومات داخلی نیز در همین محدوده قیمت در بازار معامله می‌شود، رانندگان تاکسی نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند.

در حال حاضر یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران برای جایگزینی خودروهای فرسوده طرح عرضه خودروی برقی است. طبق توافق شهرداری تهران جایگزینی خودروهای برقی به‌صورت تدریجی انجام خواهد شد که بخشی از آن توسط یک خودروساز داخلی تأمین می‌شود و بخشی نیز از طریق خودروهای وارداتی انجام می‌شود.

کد خبر 808968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.