اعلام جزئیات دومین نمایشگاه صنعت موسیقی/ توجه ویژه به تجاری‌سازی

دبیر دومین نمایشگاه صنعت موسیقی این نمایشگاه را فرصت خوبی برای همه فعالان این عرصه دانست و جزئیات آن را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزای ایمنا و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، جلال ذکایی درباره تفاوت‌های دور دوم نمایشگاه صنعت موسیقی با دور اول آن اظهار کرد: نمایشگاه دوره گذشته که پنجم تا نهم دی ماه سال گذشته برگزار شد، هم برای ما و هم برای شرکت‌کنندگان نخستین تجربه محسوب می‌شد؛ تجربه خیلی خوبی بود اما به هر حال مشکلاتی در برگزاری این رویداد وجود داشت که سعی داریم در دوره دوم آن‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: انگیزه ما برای این نمایشگاه قرار گرفتن تمام زنجیره ارزش صنعت موسیقی در کنار هم بود؛ بخشی از این هدف را محقق کردیم و بخش‌هایی از این حوزه را پوشش دادیم که تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه‌کنندگان ساز بودند و بخش‌های دیگر هم به مؤسسات تولیدکننده آثار موسیقی و آموزشگاه‌های موسیقی مربوط می‌شد.

دبیر دومین نمایشگاه صنعت موسیقی خاطرنشان کرد: بخش‌های دیگری هم هستند که باید کمی زمان بگذرد و به نمایشگاه اضافه شوند؛ به‌عنوان مثال می‌توان به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات صوتی اشاره کرد که بخشی از این زنجیره به حساب می‌آیند و سال گذشته در نمایشگاه بودند و البته امسال هم حضور خواهند داشت و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور پررنگ‌تر آنان باشیم؛ سعی کردیم مجموعه کسانی را که فعالیتشان منجر به تولید یک اثر موسیقایی می‌شود، کنار هم جمع کنیم.

ذکایی درباره بخش‌هایی که ممکن است با گذر زمان و در دوره‌های بعد به نمایشگاه اضافه شوند، اظهار داشت: فکر می‌کنم برای اضافه شدن بخش‌هایی که در این رویداد حضور ندارند، باید کمی زمان بگذرد تا درباره این مسیر اعتمادشان بیشتر جلب شود. لازم است درباره چرایی برگزاری این نمایشگاه و فوایدی که این رویداد می‌تواند برای اقتصاد و کسب و کار آن‌ها داشته باشد، توجیه شوند؛ فکر می‌کنم در این صورت به جمع ما اضافه خواهند شد.

وی گفت: میزان استقبال بازدیدکننده‌ها در دور اول نمایشگاه صنعت موسیقی فراتر از حد انتظار ما بود؛ با وجود اینکه تبلیغات چندانی نداشتیم اما شاهد حضور گسترده مردم و به‌ویژه اهالی موسیقی بودیم و این اتفاق انگیزه ما را برای برگزاری دوره‌های بعدی این رویداد بیشتر کرد؛ امسال زمان زودتری را برای برگزاری دور دوم این رویداد تدارک دیده بودیم که به‌دلیل اتفاقات خارج از برنامه‌ریزی‌مان همچون سقوط بالگرد رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی‌هایمان برای برگزاری این نمایشگاه در اوایل تابستان به هم خورد و با توجه به ترافیک جدول برج میلاد زمان دیگری را انتخاب کردیم. در زمان تعیین‌شده دوم هم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید و ما مجدد برگزاری نمایشگاه را به زمان دیگری موکول کردیم.

ذکایی افزود: علی‌رغم همه مشکلات موجود باید بگویم با توجه به بازخوردی که از شرکت‌کننده‌ها و بازدیدکننده‌ها گرفتیم، این مسئله که برای نخستین بار پس از انقلاب اهالی موسیقی در رویدادی صنعتی دور هم جمع می‌شوند، اتفاق ویژه‌ای است؛ من این رویداد را به‌ویژه برای کسانی که در عرصه موسیقی و بخش‌های مختلف آن فعالیت می‌کنند یک فرصت می‌دانم؛ این نمایشگاه می‌تواند ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و ارائه‌کنندگان با مصرف‌کنندگان این صنعت و کسب و کار ایجاد کند، ما هم تمام تلاشمان را برای ایجاد این ارتباط به کار می‌بریم.

دبیر دومین نمایشگاه صنعت موسیقی بیان کرد: امسال از وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در نمایشگاه حضور دارند و موضوعات مربوط به تجاری‌سازی صنعت موسیقی مورد اعتنای نمایشگاه قرار گرفته است؛ پس از نمایشگاه قرار است برخی نشست‌ها برگزار کنیم تا دست‌اندرکاران حوزه موسیقی را با مفاهیم تجاری‌سازی صنعت موسیقی آشنا کنیم که مقداری فضا برای ارائه و عرضه آثارشان به خارج از کشور فراهم شود و بتوانند منافع ارزی هم داشته باشند.

به گزارش ایمنا، دومین نمایشگاه صنعت موسیقی بیست‌ونهم آبان تا دوم آذر در محل مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 806765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.